Karlismoaren Museoak pieza berriak sartu ditu bere erakusketa iraunkorrean
Karlismoaren Museoak bere erakusketa iraunkorreko edukien zabalkuntza aurkeztu du gaur, guztira 20 pieza gehitu zaizkio. Nobedadeen artean, Pradoko Museoak "El Prado extendido" programari esker egindako biltegiak nabarmentzen dira: Fernando VII .aren erretratua, Francisco Lacoma y Fontanet-i dagokiona, eta Maria Francisca de Braganzarena, Luis de la Cruz y Ríosena, Carlos María Isidro de Borbón infantearena, Vicente Lópezena, 2010az geroztik erakusketa iraunkorrean egon dena.
Aurkezpen ekitaldira, Ignacio Apezteguía Kulturako zuzendari nagusiaz gain, kultur ondasunak Museoan dohaintzan eman edo gordailuan utzi dituzten erakunde eta partikularren ordezkariak joan dira.
Karlismoaren Museoaren sarrera berri horiek erakusketa iraunkorraren balioa handitzeko 2022an hasi zen proiektu museografikoaren barruan sartzen dira. Proiektu horren helburua Museoaren bildumaren interpretazioa hobetzea da, edukien kalitate handiagoaren bidez eta hura erosketen eta dohaintzen bidez handituz. Proiektuak, halaber, genero-ikuspegia areagotu nahi du erakusketa-diskurtsoan, eta, horrez gain, erakundeekin eta partikularrekin lankidetza bultzatu nahi du kultura-ondasunak gordailutuz.
20 pieza berri
Gehitu diren 9 dohaintzen artean daude Pablo Urangaren José Ignacio Uranga jeneralaren erretratua, artistaren familiak emana; Fronte eta Ospitaleei Laguntzeko Unitatearen aleak, hala nola bandera bat, Espinosa de los Monteros de Lizarraga familiak emana, eta kanpaina-mezako maletin bat, Raúl Ulzurrun Ruizen dohaintza; Erriberriko Margaritas Elkartearen bandera, Jerusalemek eta Mª Eugenia Azcárate Gorrik emana; Lizarragako Espinosa de los Monteros familiatik etorritako Debekatutako Legimitate bezalako dominak, edo Guardia Zaharrarena, María Socorro Romano Aguirrek emana; Gurutzeko Boluntarioen Ermandadeko prozesio-gurutze bat, Ramón Ábrego Pérezek emana; edo txapela karlista, Javier de Borbón-Parmaren txaparekin, Josefinak eta Ana Isabel Pérez de Eulate Urreak emana.
Zazpi gordailu berrien barruan, Pradoko Museoaz gain, Alderdi Karlistatik datozen lanak daude, hala nola Javier de Borbón-Parmaren erretratua, Iruña Cormenzanarena, bai eta partikularrenak ere, hala nola Iñigo Pérez de Radarena, Santa Cruz apaizaren partidako bandera eta Jaime Borboikoaren eta Borboi-Parmaren erretratua, Hermann Torggler margolari austriarrarena. Pieza horiek bere beste gordailu eta dohaintzei gehitzen zaizkie. Aipatzekoak dira, halaber, Luis de la Cruz y Ríosen Isabel II neskatoa lanaren erretratua eta César Muñoz Solaren Margarita de Borbón-Parmaren erretratua, biak Nafarroako Jauregiak utzitakoak.
Horrez gain, Iruñeko Alfonso Carlos Ospitaleko erizain uniforme baten erreplika egin zuen Texartuk, bilduma partikularreko original batetik abiatuta. Azkenik, Museoak Jose Maria Huarteren erretratua ere erosi du, Ignacio Zuolagak 1937an sinatua.
Erakusketa iraunkor berrian garrantzi berezia hartzen du karlismoaren historian emakumeak izandako rolak, Isabel II .a neskatoaren figuratik abiatuta, lehen karlistadaren jatorrian, baita ezkongai karlisten emazteetatik ere, Maria Francisca de Braganza, Karlos Maria Isidro Borboikoaren lehen emakumea, eta Margarita Borboikoa, Karlos VII .aren lehen emaztea. Margariten elkarteen inguruko emakumeen asoziazionismoak eta Iruñeko Alfonso Carlos Ospitalean gerran dagoen osasun-arloan emakumeak duen rolak hartzen dute protagonismoa erakusketa-diskurtsoan, piezak gehituz. Pieza horiek, batzuetan, izen propioak ematen dituzte, hala nola Maria Teresa Gaztelu, gerra zibilaren testuinguruan ilustrazio karlisten egilea. Pieza horiek emakumea karlismoan ikusarazteari gehitzen zaizkio, Emakumeak eta Karlismoa ibilbideak bultzatuta. Ibilbide horren bidez, erakusketa iraunkorra osatzen da.