2025ko maiatzaren 2a

Kontsumoak gomendioak eskaintzen ditu argindarraren itzalaldiak kaltetutako pertsonentzat

Legeriak eskubideak gauzatzeko neurriak aurreikusten ditu  
Deskargatu irudia Irudi galeria

Industriako eta Enpresen Trantsizio Ekologiko eta Digitalerako Departamentuaren Kontsumo Zerbitzuak zenbait gomendio eskaini ditu pasa den astelehenean, apirilak 28, izandako argindarraren itzalaldiak eragindako pertsonentzat. Kontsumitzaileak babesteko legerian, zenbait neurri aurreikusten dira garraio-zerbitzuak, ekitaldiak edo bestelako zerbitzuak bertan behera uztearen aurrean eskubideak gauzatzeko.

Hedaldiak

Hegaldiei dagokienez, kontsumitzaileek informazioa, laguntza eta dirua itzultzeko edo garraio alternatiborako eskubidea dute. Itzulketari dagokionez, hegazkin-konpainiak zenbatekoaren ordezko bonu bat eskain dezake. Erabiltzaileak ez du aldaketa hori onartu beharrik, ordaindutako zenbatekoa itzultzea nahi badu.

Garraio alternatiboa izateko eskubideari dagokionez, ahalik eta azkarren eta garraio-baldintza alderagarrietan egin behar da, jasandako egoeraren zailtasuna kontuan hartuta.

Itxaronaldian zehar, konpainiak laguntza eman behar dizu, hau da, janaria eta edariak eta, behar izanez gero, ostatua.

Eragindako pertsonak uste badu bere eskubideak ez direla errespetatu izan, konpainiari erreklamatu ahal izango zaio. 30 eguneko epean erantzunik jasotzen ez bada, edo erantzuna egokia ez bada, erreklamazio bat aurkeztu ahal izango AESAn (Aire Segurtasuneko Estatu Agentzia).

Trenak

Tren-konpainiek informazio hori izan bezain laster eman behar dute trenen atzerapenen eta eteteen berri, eta, beraz, konpainien webguneak kontsultatzea gomendatzen da. 60 minutu baino gehiagoko atzerapena aurreikusten denean, edo ibilbidea bertan behera uzten denean, eraginpeko pertsonek aukera dute txartelaren itzulketa osoa, ordaindu den baldintzetan, edo azken helmugaren ordezko bide bat erabiltzea, garraio-baldintza alderagarrietan, eraginpeko pertsonari komeni zaion hurrengo egunean.

Autobusak

Bertan behera geratu diren autobuseko bidaietarako, konpainiek aukera librea eskaini behar dute txartela itzultzearen edo antzeko bidaia-aukera baten artean. Enpresak bi aukeretako bat eskaintzen ez badu edo ados ez badago, aldez aurretik erreklamazio bat aurkeztu beharko zaio enpresari, eta horren berri jasota geratu beharko da. 30 eguneko epean erantzun egokirik jaso ez bada, erreklamazioa Nafarroako Garraioko Arbitraje Batzordera bidali behar da, lurreko garraio-zerbitzuetako eztabaidak ebazteko eskumena duen erakundea baita.

Ekitaldiak eta ikuskizunak baliogabetzea

Gertaera eteteak eskubidea ematen du egindako ordainketa guztiak itzultzeko. Zerbitzuaren hornitzaileak data berri bat eskaintzen badu, itzulketaren edo aldaketaren onarpenaren artean aukeratu ahal izango da.

Produktuen eta horniduren hornidura

Hornidura elektrikoaren etena dela eta, produktuak eta hornidurak hornitzeko zerbitzu jakin batzuk behin betiko ematerik ez badago, “ezinbesteko” kasutzat hartuko da, eta, beraz, kontratuaren alderdiak salbuetsita geratuko dira horiek betetzetik.

Horrek esan nahi du antolatzaileak itzuli egin behar duela entregatu gabeko produktuengatik edo hornidurengatik ordaindutako zenbatekoa, eta gomendatzen da dagokion kontratua berrikustea, zirkunstantzia horien aurrean eskubide gehigarriak barne hartzen baditu ere.

Telekomunikazio-zerbitzuetan, operadoreak trafikoari edo datu-kontsumoari lotu gabeko kuoten zenbatekoa itzulita konpentsatu beharko du, zerbitzua eteteak iraun duen denboraz hainbanatuta.

Elektrizitate-hornidura eteteagatiko kalte materialen ordaina

Elikagaiak galtzeagatik edo aparatu elektrikoetan eragindako kalteengatik konpentsaziorik izanez gero, itzalaldi elektrikoaren jatorria zein den jakin arte eta, beraz, kalteen erantzukizuna zehaztu arte, kontratatutako aseguru-polizak kontsultatzea gomendatzen da, baita kontratatutako estaldurak eta horien balizko bazterketak egiaztatzea ere.

Gomendioak

Itzalaldiaren ondorioz ezin izan bada bidaiarik egin edo ekitaldiren batera joan, Kontsumo Zerbitzuak kontratuaren baldintzak eta baldintzak egiaztatzea gomendatzen du, zirkunstantzia horiek aurreikusita zeuden egiaztatzeko, eta, hala badagokio, zer eskubide biltzen dituen egiaztatzeko.

Gertatutako zirkunstantzia berezia dela eta, pertsonen kontsumo-gatazken aurrean, aldeen artean adiskidetasunezko akordioak lortzen laguntzea gomendatzen da.

Gainera, garrantzitsua da kontratu-harremanarekin zerikusia duen eta jasandako eta/edo erreklamatu nahi diren gorabeherak justifikatzen dituen edozein dokumentu gordetzea (erosketa-frogagiria, fakturak, tiketak, etab.).

Kontsumitzaileek sare sozialen bidez izan dezakete kasu honen inguruan sortzen diren berrikuntzen berri: Facebook: Consumo Navarra - Kontsumoa Nafarroa; Instagram: @consumo_na.

Era berean, Nafarroako Gobernuko Kontsumo Zerbitzuak kontsumitzaileei gogorarazten die Zerbitzu honetara honako bide hauen bidez jo dezaketela: 848427733 telefonoaren bidez; infoconsumo@navarra.es posta elektronikoaren bidez; eta aurrez aurre Zerbitzuak Iruñeko Pascual Madoz kaleko 6. zenbakian dituen bulegoetan. (Azken kasu horretan, hitzordua 848427733 telefonoan eskatzea gomendatzen da).