Descárgate la app
Gobernuak aintzat hartu du Nafarroako ikastetxeen eraketaren Antolaketa eta Funtzionamendu Erregelamendua, eta irizpena eskatu dio Nafarroako Kontseiluari
2025ko irailaren 3a
Gobernuak aintzat hartu du Nafarroako ikastetxeen eraketaren Antolaketa eta Funtzionamendu Erregelamendua, eta irizpena eskatu dio Nafarroako Kontseiluari
Nuevo Reglamento de Organización y Funcionamiento para los centros educativos navarros
Nafarroako Foru Komunitateko Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza, Batxilergoa, Lanbide Heziketa, Arteak, Hizkuntzak, Kirolak, Helduen Hezkuntza edo Hezkuntza Berezia irakasten duten ikastetxe publikoen Antolaketa eta Funtzionamendu Erregelamendua arautzen duen Foru Dekretuaren proiektua aintzat hartu du gaur Nafarroako Gobernuak. Foru Gobernuak nahitaezko irizpena emateko eskatu dio Nafarroako Kontseiluari.
Nafarroako Eskola Kontseiluaren 2024/2025 ikasturteko azken osoko bilkuran, KEO berriaren Foru Dekretuak hezkuntza-komunitatearen babes zabala lortu zuen, ekainaren 25ean aurkeztutako irizpenaren gehiengoaren onarpenean. Esparru-dekretu berri horri esker, "eraketa" berri gisa, Nafarroako Foru Erkidegoko Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza, Batxilergoa, Lanbide Heziketa, Arte Heziketa, Hizkuntzak, Kirol Hezkuntza, Helduen Hezkuntza edo Hezkuntza Berezia irakasten duten ikastetxe publikoen antolamendua eta funtzionamendua egokituko dira.
Carlos Gimeno Hezkuntza kontseilariak gobernu bileraren ostean azaldu duenez, 2020an Hezkuntzari buruzko lege organiko berria (LOMLOE) onartzeak beharrezkoa egiten zuen hezkuntza-sistema XXI. mendeko erronketara egokitzea, Europar Batasunak eta UNESCOk 2020-2030 hamarkadarako ezarritako helburuen arabera.
"Errealitate sozial eta legegile berriak eskatzen zuen, halaber, esparru arautzaile berri bat lantzea, eskola antolatzeko modu berriekin, ikastetxeek egungo ikasleen eta gizartearen beharrei erantzun egokiena eman ahal izateko", adierazi du kontseilariak, "horrela, Nafarroako Foru Erkidegoko hezkuntza-sistemaren bilakaerari eta lehen aipatutako arau-aldaketei erantzunez, ikastetxeen antolaketa-, pedagogia- eta kudeaketa-autonomia gauzatzeko oinarriak finkatzeko, hurrenez hurren, ikastetxeen antolamendu- eta funtzionamendu-arauak, hezkuntza-proiektua eta kudeaketa-proiektua landuz".
KEOren Foru Dekretu berriak ikastetxeen antolaketa eta funtzionamendua, gobernu-organoak eta horien eskumenak, eskola-kontseiluak, irakasleen klaustroak, gizarte-kontseiluak, irakasle-taldeak eta beste hezkuntza-estamentu asko arautuko ditu. Era berean, irakasleen, irakasle ez diren langileen, familien eta ikasleen funtzioak arautzen ditu, eta ikastetxeen funtzionamenduan eta gobernuan parte hartzen du, baita hezkuntza-proiektuetan, programazio didaktikoetan, jarduera osagarrietan eta eskolaz kanpoko jardueretan eta abarretan ere.
Ikastetxeen autonomia zainduz eta hezkuntza-komunitateko sektore guztien parte-hartzea bultzatuz, KEO berriak ikastetxeak berrikuntzaren eta aldaketaren muin gisa duen eginkizuna indartzen lagunduko du, bai eta hezkuntza-arrakasta lortzen lagunduko duten plan, programa eta proiektu adostu eta onartu guztiak ezartzen eta garatzen ere.