Descárgate la app
Lurralde Kohesioak ‘Herria, desira-lekua’ kanpaina atera du Nafarroako udalerrien irudia biziberritzeko, aukera, etorkizun eta bizitzeko espazio gisa
2025ko azaroaren 11a
Lurralde Kohesioak ‘Herria, desira-lekua’ kanpaina atera du Nafarroako udalerrien irudia biziberritzeko, aukera, etorkizun eta bizitzeko espazio gisa
El consejero Chivite presenta la campaña `Pueblo, lugar deseo´
Lurralde Kohesiorako Departamentuak, Toki Administrazioaren eta Despopulazioaren Zuzendaritza Nagusiaren bitartez, ‘Herria, desira-lekua’ kanpaina aurkeztu du gaur, Nafarroako Gobernuak Despopulazioaren kontra Borrokatzeko Estrategiaren barruan. Hain zuzen ere, herrien irudiari balio handiagoa emateko sortu da, bizitzeko, sormenerako eta etorkizunerako espazio gisa. Halaber, herrietako kide izatearen eta herriekiko konpromisoaren zentzua elikatu nahi da kanpainaren bidez, eta despopulazioa geldiarazten lagundu eta herriekin eta herrietan proiektu profesionalak eta bizi-proiektuak martxan jartzen dituzten pertsonekin loturiko joera negatiboak desmitifikatu.
Lurralde Kohesiorako kontseilariak, Oscar Chivitek, "Pueblo, lugar deseo udalerriek aukera-toki gisa duten irudia indartu nahi du" nabarmendu du. Gaineratu duenez, "zarataren, presaren eta hiriaren anonimotasunaren aurrean, komunitatea, giza lotura, hurbiltasuna, kontziliazioa, segurtasuna, naturarako sarbidea eta gauzak egiteko, tradizioak bizitzeko eta nortasun pertsonala markatzeko modu bat eskaintzen duten tokien aldeko apustua egitea da". Lurralde Kohesiotik "herriak edukitzea, herria izatea eta herrikoa sentitzea erabakitzen duten pertsonei laguntzeko prest gaude".
Chivite kontseilariak, gainera, Nafarroako Gobernuak despopulazioaren aurrean herri ahulenak suspertzeko duen konpromisoa azpimarratu du. Horrela, Erronka Demografiko eta Lurraldearen Egituraketa Zerbitzuak zortzi milioi euroko aurrekontua du. Gainera, 2023an onartutako Despopulazioaren aurka Borrokatzeko Estrategia bezalako tresnekin helduko da, landa-eremuetako populazioak mantentzeko eta biziberritzeko beharrezkoak diren gizarte-, ekonomia- eta lurralde-baldintzak ezartzeko gida.
Testuinguru horretan, Lurralde Kohesiorako Departamentuak abian jarri du Estrategiaren eta Lurralde Berrikuntzarako Zentroen Bulego Teknikoa, egoitza Lizarran eta Zangozan duena, despopulazio-arriskua dagoen eremuetan berrikuntza, digitalizazioa eta lankidetza publiko pribatua bultzatzeko.
Lurralde Kohesiorako Departamentuko titularrak Nafarroako Gobernuaren eta toki entitateen arteko "aliantza" tresna nagusi bat dela uste du, "udalei beharrezko baliabideak eta zerbitzu publiko eta oinarrizkoak emateko, herritarren beharrei hobeto erantzuteko eta bizitzeko gero eta erakargarriago egiteko". Ildo horretan, gogorarazi du Nafarroako 2026rako aurrekontuetan 558 milioi euro aurreikusten direla toki entitateentzat.
Argazki kanpaina eta lehiaketa
"Pueblo, lugar deseo" kanpaina Nafarroako biztanle guztientzat pentsatuta dago, eta 15 eta 35 urte bitarteko gazteengan arreta gehien jarrita. Herriekin lotura familiarrak edo emozionalak dituzten hiri-biztanleei, biztanle potentzial berriei, familiei, ekintzaileei edo profesional mugikorrei zuzenduta dago.
Hiri handi batera joatea eta herri txiki batean geratzea porrot handia dela dioen kontakizun hegemonikoa desmitifikatzea da kontua. Halaber, herriak bizitza- eta lanbide-proiektuei ekiteko leku gisa ikusteko joera berri bat ikusarazi nahi da.
Kanpainarekin batera, Toki Administrazioaren eta Despopulazioaren Zuzendaritza Nagusiak argazki lehiaketa bat abiarazi du, 4.800 euroko sariekin, Nafarroako herriak leku desiragarri, erakargarri, bizi eta etorkizunekoak direla erakusten duten irudiak saritzeko. Argazkiak aurkezteko epea otsailaren 20an amaituko da.