(Edukira Joan)

navarra.es

Castellano | Euskara | Français | English

Edukirako tresnak

Ezagutzera eman

  • Meneame
  • Delicious
  • Twitter
  • Google
  • Facebook

110/2010 Foru Agindua, uztailaren 1ekoa, Hezkuntzako kontseilariak emana, musikako goi mailako graduko ikasketa plana ezartzen duena Nafarroako Foru Komunitatean, Europako Goi Mailako Hezkuntzaren Esparruari egokitzeko

 

(Testu bateratua. Jatorrizkoa 2010eko 89. NAOn argitaratua, uztailaren 23an. Aldaketak: 77/2013 Foru Agindua, abuztuaren 27koa, akats zuzenketa, 2014-02-10ekoa)

Atarikoa

Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoak 58. artikuluan ezartzen du Gobernuari dagokiola goi mailako arte ikasketa guztien egitura eta oinarrizko edukia finkatzea. Eskumen hori dela eta, urriaren 26ko 1614/2009 Errege Dekretua onetsi da, goi mailako arte ikasketak antolatzen dituena, baita maiatzaren 14ko 631/2010 Errege Dekretua ere, musikako goi mailako graduko arte ikasketen oinarrizko edukia arautzen duena.

Nafarroako Foru Eraentza Berrezarri eta Hobetzeari buruzko abuztuaren 10eko 13/1982 Lege Organikoaren 47. artikuluak eskumen osoa ematen dio Nafarroari irakaskuntza bere hedadura, maila, gradu, modalitate eta espezialitate guztietan arautu eta administratzeko, baina deusetan galarazi gabe Konstituzioak arlo horretan ezarritako manuak, horiek garatzen dituzten lege organikoak eta Estatuaren eskumenak,titulu akademiko eta profesionalak lortu, eman eta homologatzeko baldintzak arautzeari dagokionez, eta Estatuaren goi ikuskapena, ezarri dena betetzeari eta bermatzeari dagokionez.

Horren ondorioz, Hezkuntza Departamentuak musikako goi mailako ikasketak antolatu eta ezarri ditu Nafarroako Foru Komunitatean, Europako Goi Mailako Hezkuntzaren Esparruan.

Hortaz, orain ikasketa plan berri bat zehaztu behar da Europako Goi Mailako Hezkuntzaren Esparruari egokitua (EGMHE). Nafarroako Goi Mailako Musika Kontserbatorioan emanen da.

Ikusirik Lanbide Heziketaren eta Unibertsitateen zuzendari nagusiak goi mailako irakaskuntza berriak ezarri eta antolatzearen alde egin duen txostena.

Hori horrela, Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioa arautzen duen abenduaren 3ko 14/2004 Foru Legearen 41.1.g) artikuluaren bidez eman didaten erregelamenduzko ahalmena aplikatuz, agindu dut:

Lehena. Helburua eta aplikazio eremua.

Maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoan ezarritako musikako goi mailako graduko arte ikasketen oinarrizko edukia arautzen duen maiatzaren 14ko 631/2010 Errege Dekretua egokitzea Nafarroako Foru Komunitaterako.

Bigarrena. Ikasketa plana ezartzea.

Nafarroarako musikako goi mailako ikasketa plan berria ezartzea, 2010-2011 ikasturtetik aurrera, Konposizioa, Interpretazioa, Musikologia eta Pedagogia espezialitateetan, foru agindu honen eranskinekin bat.

Hirugarrena. Lege esparrua.

Hau izanen da musikako goi mailako ikasketak antolatzeko eta ezartzeko lege esparrua: urriaren 26ko 1614/2009 Errege Dekretua eta maiatzaren 14ko 631/2010 Errege Dekretua. Lehenak goi mailako arte ikasketak antolatzen ditu eta bigarrenak musikako goi mailako graduko arte ikasketen oinarrizko edukia arautzen du.

Xedapen Gehigarri Bakarra. Eskumenen arloko baimena.

Lanbide Heziketaren eta Unibertsitateen zuzendari nagusiari baimena ematen zaio behar diren arauak eman ditzan foru agindu honetan ezarritako ikasketa plana garatzeko, aplikatzeko eta abian jartzeko.

Xedapen Iragankor Bakarra. Beste arau batzuen indarraldia.

Hemen araututako ikasketak erabat ezarri arte, musika ikasketen goi mailako curriculuma Nafarroako Foru Komunitatean ezarri zuen abuztuaren 27ko 432/2002 Foru Agindua aplikatuko da, baita hura osatzeko araudia ere, salbu bigarren xedapen gehigarria, indargabeturik gelditu baita.

Xedapen Indargabetzaile Bakarra. Arauak indargabetzea.

Indargabeturik gelditu da Hezkuntza eta Kulturako kontseilariaren abuztuaren 27ko 423/2002 Foru Agindua, Nafarroako Foru Komunitateko goi mailako musika ikasketen curriculuma ezartzen duena, baita foru agindu honetan ezarritakoari aurka egiten dioten maila bereko edo beheragoko xedapen guztiak ere.

Azken Xedapen Bakarra. Indarra hartzea.

Foru agindu honek Nafarroako Aldizkari Ofizialean argitaratu eta biharamunean hartuko du indarra.

I. ERANSKINA. Europako Goi Mailako Hezkuntzaren Esparruko (EGMHE) ikasketa plana: Espezialitateak, ibilbideak, mailak, ikasgaiak, kredituak eta irakastorduak

1.-Matrikulatzeko baldintzak.

Hezkuntza Departamentuak matrikulatzeko baldintzak ezarriko ditu, baita ebaluazio eta sustapen irizpideak ere, plan berriko ikasketak egiten dituzten ikasleentzat.

2.–Espezialitatea: konposizioa.

Musikako goi mailako titulua. Espezialitatea: konposizioa.

IRAKASGAIAK

IRAKASGAIAK

ECTS KREDITUAK

ECTSak, GUZTIRA

ASTEKO IRAKASTORDUAK

1.a

2.a

3.a

4.a

1.a

2.a

3.a

4.a

Oinarrizko prestakuntzako arloak

Musikako hizkuntzak eta teknika

Analisia

4

4

4

12

1,5

1,5

1,5

Harmonia

4

4

8

2

2

Kontrapuntua

4

4

8

2

2

Entzumeneko hezkuntza

4

4

1

Kultura, pentsamendua eta historia

Musikaren historia

4

4

8

1,5

1,5

Artea eta kultura

4

4

1,5

Organologia eta akustika

4

4

1,5

Musikaren estetika eta filosofia

2

2

1

Espezialitateko nahitaezko arloak

Konposizioa eta instrumentazioa

Konposizioa

12

12

14

14

52

4

4

4

4

Instrumentazioa eta orkestrazioa

6

6

6

6

24

1

1

1

1

Musika garaikidea

6

6

6

18

1,5

1,5

1,5

Partiturak laburtzea

6

6

1,5

Talde musika

Abesbatza

4

4

8

1,5

1,5

Instrumentu arloko prestakuntza osagarria

Musika modernoa eta mundukoa

4

4

2

Inprobisazioa edo Inprobisazioa eta akonpainamendua (1)

4

4

8

1,5

1,5

Piano osagarria edo 2. instrumentua (2)

2

2

2

6

1

1

1

Zuzendaritzako teknika

Zuzendaritza aplikatua

4

4

8

1

1

Musikako teknologia

Musikako teknologia

4

4

4

4

16

1.5

1

1

1

Pedagogiako oinarriak

Pedagogiako oinarriak

4

4

1,5

Musikako hezkuntzaren didaktika

Musikaren eta espezialitateen didaktika

4

4

1,5

Ikerketarako metodoak eta iturriak

Ikerketaren metodologia

4

4

1

Kudeaketa ekonomikoa eta legeria

Musikako kudeaketa

4

4

1,5

Aukerakoak

Aukerakoak (kurtso bakoitzeko 2)

6

6

12

2

2

Ikasketen bukaerako lana

Ikasketen bukaerako lana

12

12

1

GUZTIRA

60

60

60

60

240

22,0

21,0

17,0

14,5

(1) Instrumentu nagusia polifonikoa bada: Inprobisazioa eta akonpainamendua.

(2) Instrumentu nagusia polifonikoa bada, bigarrena melodikoa izanen da.

3.–Espezialitatea: interpretazioa.

Musikako goi mailako titulua. Espezialitatea: interpretazioa. Ibilbidea: akordeoia

Akordeoia

ECTSak GUZTIRA ARLOAK

IRAKASGAIAK

ECTS KREDITUAK

ECTSak
GUZTIRA

ASTEKO IRAKASTORDUAK

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

Oinarrizko prestakuntzako arloak

Musikako hizkuntzak eta teknika

Analisia

4

4

4

12

1,5

1,5

1,5

Musikaren teoria eta hizkuntzak

4

4

1,5

Konposizio aplikatua

4

4

1,5

Entzumeneko hezkuntza

4

4

1

Kultura, pentsamendua eta historia

Musikaren historia

4

4

8

1,5

1,5

Artea eta kultura

4

4

1,5

Organologia eta akustika

4

4

1,5

Musikaren estetika eta filosofia

2

2

1

Espezialitateko nahitaezko arloak

Instrumentua/ahotsa

Instrumentu nagusia

24

24

24

24

96

1,5

1,5

1,5

1,5

Talde musika

Ganbera musika

4

4

4

4

16

1

1

1,5

1,5

Taldea

4

4

8

1

1

Instrumentu arloko prestakuntza osagarria

Errepertorioa

4

6

10

1

1

Inprobisazioa eta akonpainamendua

4

4

8

1,5

1,5

Piano osagarria

2

2

4

1

1

Gorputz hezkuntza

2

2

1

Pedagogiako oinarriak

Pedagogiako oinarriak

4

4

1,5

Musikako hezkuntzaren didaktika

Musikaren eta espezialitateen didaktika

4

4

1,5

Musika teknologia

Musika teknologia

4

4

1,5

Musikako dokumentuen notazioa, transkripzioa eta interpretazioa

Transkripzioa

4

6

10

1,5

1.5

Ikerketarako metodoak eta iturriak

Ikerketaren metodologia

4

4

1

Kudeaketa ekonomikoa eta legeria

Musika kudeaketa

4

4

1,5

Aukerakoak

Aukerakoak (kurtso bakoitzeko 2)

6

6

12

2,0

2,0

Ikasketen bukaerako lana

Ikasketen bukaerako lana

12

12

1

GUZTIRA

60

60

60

60

240

14,

Musikako goi mailako titulua. Espezialitatea: interpretazioa. Ibilbidea: harpa

ECTSak GUZTIRA ARLOAK

IRAKASGAIAK

ECTS KREDITUAK

ECTSak
GUZTIRA

ASTEKO IRAKASTORDUAK

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

Oinarrizko prestakuntzako arloak

Musikako hizkuntzak eta teknika

Analisia

4

4

4

12

1,5

1,5

1,5

Musikaren teoria eta hizkuntzak

4

4

1,5

Konposizio aplikatua

4

4

1,5

Entzumeneko hezkuntza

4

4

1

Kultura, pentsamendua eta historia

Musikaren historia

4

4

8

1,5

1,5

Artea eta kultura

4

4

1,5

Organologia eta akustika

4

4

1,5

Musikaren estetika eta filosofia

2

2

1

Espezialitateko nahitaezko arloak

Instrumentua/ahotsa

Instrumentu nagusia

24

24

22

24

94

1,5

1,5

1,5

1,5

Talde musika

Ganbera musika

4

4

4

4

16

1

1

1,5

1,5

Taldea

4

4

8

1

1

Orkestra

6

6

12

3

3

Instrumentu arloko prestakuntza osagarria

Errepertorioa

4

6

10

1

1

Inprobisazioa

4

4

8

1,5

1,5

Piano osagarria

2

2

4

1

1

Gorputz hezkuntza

2

2

1

Pedagogiako oinarriak

Pedagogiako oinarriak

4

4

1,5

Musikako hezkuntzaren didaktika

Musikaren eta espezialitateen didaktika

4

4

1,5

Musika teknologia

Musika teknologia

4

4

1,5

Ikerketarako metodoak eta iturriak

Ikerketaren metodologia

4

4

1

Kudeaketa ekonomikoa eta legeria

Musika kudeaketa

4

4

1,5

Aukerakoak

Aukerakoak (kurtso bakoitzeko 2)

6

6

12

2,0

2,0

Ikasketen bukaerako lana

Ikasketen bukaerako lana

12

12

1

GUZTIRA

60

60

60

60

240

14,0

14,0

14,5

12,0

Musikako goi mailako titulua. Espezialitatea: interpretazioa. Ibilbidea: kantua

Kantua

ECTSak GUZTIRA ARLOAK

IRAKASGAIAK

ECTS KREDITUAK

ECTSak
GUZTIRA

ASTEKO IRAKASTORDUAK

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

Oinarrizko prestakuntzako arloak

Musikako hizkuntzak eta teknika

Analisia

4

4

4

12

1,5

1,5

1,5

Musikaren teoria eta hizkuntzak

4

4

1,5

Konposizio aplikatua

4

4

1,5

Entzumeneko hezkuntza

4

4

1

Kultura, pentsamendua eta historia

Musikaren historia

4

4

8

1,5

1,5

Artea eta kultura

4

4

1,5

Musikaren estetika eta filosofia

2

2

1

Espezialitateko nahitaezko arloak

Instrumentua/ahotsa

Instrumentu nagusia (kantua)

18

18

20

22

78

1,5

1,5

1,5

1,5

Talde musika

Ganbera musika

4

4

4

12

1

1

1,5

Kontzertazioa

4

4

1,5

Instrumentu arloko prestakuntza osagarria

Errepertorioa

4

4

8

1

1

Eszena teknikak

6

4

4

14

1,5

1

1

Opera lantegia

4

4

4

4

16

1

1

1

1

Piano osagarria

2

2

2

6

1

1

1

Kantuari aplikatutako hizkuntzak.

Kantuari aplikatutako hizkuntzak: alemana

6

6

2

Kantuari aplikatutako hizkuntzak: frantsesa

6

6

2

Kantuari aplikatutako hizkuntzak: italiera

4

4

1

Kantuari aplikatutako hizkuntzak: ingelesa

4

4

1

Pedagogiako oinarriak

Pedagogiako oinarriak

4

4

1,5

Musikako hezkuntzaren didaktika

Musikaren eta espezialitateen didaktika

4

4

1,5

Musika teknologia

Musika teknologia

4

4

1,5

Ikerketarako metodoak eta iturriak

Ikerketaren metodologia

4

4

1

Kudeaketa ekonomikoa eta legeria

Musika kudeaketa

4

4

1,5

Aukerakoak

Aukerakoak (kurtso bakoitzeko 2)

6

6

12

2

2

Ikasketen bukaerako lana

Ikasketen bukaerako lana

12

12

1

GUZTIRA

60

60

60

60

240

15,0

15,5

14,0

11,0

Musikako goi mailako titulua. Espezialitatea: interpretazioa. Ibilbidea: klabea

Klabea

ECTSak GUZTIRA ARLOAK

IRAKASGAIAK

ECTS KREDITUAK

ECTSak
GUZTIRA

ASTEKO IRAKASTORDUAK

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

Oinarrizko prestakuntzako arloak

Musikako hizkuntzak eta teknika

Analisia

4

4

4

12

1,5

1,5

1,5

Musikaren teoria eta hizkuntzak

4

4

1,5

Konposizio aplikatua

4

4

1,5

Kontrapuntua

4

4

2

Entzumeneko hezkuntza

4

4

1

Kultura, pentsamendua eta historia

Musikaren historia

4

4

8

1,5

1,5

Artea eta kultura

4

4

1,5

Musikaren estetika eta filosofia

2

2

1

Espezialitateko nahitaezko arloak

Instrumentua/ahotsa

Instrumentu nagusia

20

20

20

20

80

1,5

1,5

1,5

1,5

Talde musika

Ganbera musika

4

4

4

4

16

1

1

1,5

1,5

Taldea

4

4

8

1

1

Instrumentu arloko prestakuntza osagarria

Jarraitua

4

4

4

4

16

1

1

1

1

Errepertorioa

4

4

8

1

1

Inprobisazioa eta akonpainamendua

4

4

8

1,5

1,5

2. instrumentua

2

2

4

1

1

Gorputz hezkuntza

2

2

1

Pedagogiako oinarriak

Pedagogiako oinarriak

4

4

1,5

Musikako hezkuntzaren didaktika

Musikaren eta espezialitateen didaktika

4

4

1,5

Musika teknologia

Musika teknologia

4

4

1,5

Ikerketarako metodoak eta iturriak

Errenazimenduko eta Barrokoko iturri historikoak

6

6

12

1,5

1,5

Ikerketaren metodologia

4

4

1

Kudeaketa ekonomikoa eta legeria

Musika kudeaketa

4

4

1,5

Aukerakoak

Aukerakoak (kurtso bakoitzeko 2)

6

6

12

2

2

Ikasketen bukaerako lana

Ikasketen bukaerako lana

12

12

1

GUZTIRA

60

60

60

60

240

15,0

15,0

14,5

11,5

Musikako goi mailako titulua. Espezialitatea: interpretazioa. Ibilbidea: moko-txirula

Moko-txirula

ECTSak GUZTIRA ARLOAK

IRAKASGAIAK

ECTS KREDITUAK

ECTSak
GUZTIRA

ASTEKO IRAKASTORDUAK

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

Oinarrizko prestakuntzako arloak

Musikako hizkuntzak eta teknika

Analisia

4

4

4

12

1,5

1,5

1,5

Musikaren teoria eta hizkuntzak

4

4

1,5

Konposizio aplikatua

4

4

1,5

Entzumeneko hezkuntza

4

4

1

Kultura, pentsamendua eta historia

Musikaren historia

4

4

8

1,5

1,5

Artea eta kultura

4

4

1,5

Organologia eta akustika

4

4

1,5

Musikaren estetika eta filosofia

2

2

1

Espezialitateko nahitaezko arloak

Instrumentua/ahotsa

Instrumentu nagusia

24

24

24

24

96

1,5

1,5

1,5

1,5

Talde musika

Ganbera musika

4

4

4

4

16

1

1

1,5

1,5

Taldea

4

4

8

1

1

Instrumentu arloko prestakuntza osagarria

Errepertorioa

4

6

10

1

1

Inprobisazioa

4

4

8

1,5

1,5

Piano osagarria

2

2

4

1

1

Gorputz hezkuntza

2

2

1

Pedagogiako oinarriak

Pedagogiako oinarriak

4

4

1,5

Musikako hezkuntzaren didaktika

Musikaren eta espezialitateen didaktika

4

4

1,5

Musika teknologia

Musika teknologia

4

4

1,5

Ikerketarako metodoak eta iturriak

Errenazimenduko eta Barrokoko iturri historikoak

4

6

10

1,5

1,5

Ikerketaren metodologia

4

4

1

Kudeaketa ekonomikoa eta legeria

Musika kudeaketa

4

4

1,5

Aukerakoak

Aukerakoak (kurtso bakoitzeko 2)

6

6

12

2

2

Ikasketen bukaerako lana

Ikasketen bukaerako lana

12

12

1

GUZTIRA

60

60

60

60

240

14,0

14,0

13,0

10,5

Musikako goi mailako titulua. Espezialitatea: interpretazioa. Ibilbidea: gitarra

Gitarra

ECTSak GUZTIRA ARLOAK

IRAKASGAIAK

ECTS KREDITUAK

ECTSak
GUZTIRA

ASTEKO IRAKASTORDUAK

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

Oinarrizko prestakuntzako arloak

Musikako hizkuntzak eta teknika

Analisia

4

4

4

12

1,5

1,5

1,5

Musikaren teoria eta hizkuntzak

4

4

1,5

Konposizio aplikatua

4

4

1,5

Entzumeneko hezkuntza

4

4

1

Kultura, pentsamendua eta historia

Musikaren historia

4

4

8

1,5

1,5

Artea eta kultura

4

4

1,5

Organologia eta akustika

4

4

1,5

Musikaren estetika eta filosofia

2

2

1

Espezialitateko nahitaezko arloak

Instrumentua/ahotsa

Instrumentu nagusia

24

24

24

24

96

1,5

1,5

1,5

1,5

Talde musika

Ganbera musika

4

4

4

4

16

1

1

1,5

1,5

Taldea

4

4

8

1

1

Instrumentu arloko prestakuntza osagarria

Errepertorioa

4

6

10

1

1

Inprobisazioa eta akonpainamendua

4

4

8

1,5

1,5

Piano osagarria

2

2

4

1

1

Gorputz hezkuntza

2

2

1

Pedagogiako oinarriak

Pedagogiako oinarriak

4

4

1,5

Musikako hezkuntzaren didaktika

Musikaren eta espezialitateen didaktika

4

4

1,5

Musika teknologia

Musika teknologia

4

4

1,5

Musikako dokumentuen notazioa, transkripzioa eta interpretazioa

Tablatura

4

6

10

1,5

1.5

Ikerketarako metodoak eta iturriak

Ikerketaren metodologia

4

4

1

Kudeaketa ekonomikoa eta legeria

Musika kudeaketa

4

4

1,5

Aukerakoak

Aukerakoak (kurtso bakoitzeko 2)

6

6

12

2

2

Ikasketen bukaerako lana

Ikasketen bukaerako lana

12

12

1

GUZTIRA

60

60

60

60

240

14,0

14,0

13,0

10,5

Musikako goi mailako titulua. Espezialitatea: interpretazioa. Ibilbidea: orkestra sinfonikoko instrumentuak (1).

Orkestra sinfonikoko instrumentuak (1).

ECTSak GUZTIRA ARLOAK

IRAKASGAIAK

ECTS KREDITUAK

ECTSak
GUZTIRA

ASTEKO IRAKASTORDUAK

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

Oinarrizko prestakuntzako arloak

Musikako hizkuntzak eta teknika

Analisia

4

4

4

12

1,5

1,5

1,5

Musikaren teoria eta hizkuntzak

4

4

1,5

Konposizio aplikatua

4

4

1,5

Entzumeneko hezkuntza

4

4

1

Kultura, pentsamendua eta historia

Musikaren historia

4

4

8

1,5

1,5

Artea eta kultura

4

4

1,5

Organologia eta akustika

4

4

1,5

Musikaren estetika eta filosofia

2

2

1

Espezialitateko nahitaezko arloak

Instrumentua/ahotsa

Instrumentu nagusia

22

22

22

24

90

1,5

1,5

1,5

1,5

Talde musika

Ganbera musika

4

4

4

4

16

1

1

1,5

1,5

Orkestra/Taldea (2)

6

6

6

6

24

3

3

3

3

Instrumentu arloko prestakuntza osagarria

Errepertorioa

4

6

10

1

1

Inprobisazioa

4

4

8

1,5

1,5

Piano osagarria

2

2

4

1

1

Gorputz hezkuntza

2

2

1

Pedagogiako oinarriak

Pedagogiako oinarriak

4

4

1,5

Musikako hezkuntzaren didaktika

Musikaren eta espezialitateen didaktika

4

4

1,5

Musika teknologia

Musika teknologia

4

4

1,5

Ikerketarako metodoak eta iturriak

Ikerketaren metodologia

4

4

1

Kudeaketa ekonomikoa eta legeria

Musika kudeaketa

4

4

1,5

Aukerakoak

Aukerakoak (kurtso bakoitzeko 2)

6

6

12

2

2

Ikasketen bukaerako lana

Ikasketen bukaerako lana

12

12

1

Guztira

60

60

60

60

240

16,0

16,0

14,5

12,0

(1) Instrumentuak: klarinetea, kontrabaxua, fagota, zeharkako txirula, oboea, perkusioa, saxofoia, tronboia, tronpa, tronpeta, tuba, biola, biolina eta biolontxeloa.

(2) Perkusioa eta saxofoia: ikastetxeak antolatu eta zehaztuko du ikasleak irakasgai horietan nola banatuko diren.

Musikako goi mailako titulua. Espezialitatea: interpretazioa. Ibilbidea: jazzeko instrumentuak (1).

Jazzeko instrumentuak

ECTSak GUZTIRA ARLOAK

IRAKASGAIAK

ECTS KREDITUAK

ECTSak
GUZTIRA

ASTEKO IRAKASTORDUAK

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

Oinarrizko prestakuntzako arloak

Musikako hizkuntzak eta teknika

Analisia

4

4

1,5

Jazzeko analisia

4

4

1,5

Jazzeko harmonia

4

4

8

1,5

1,5

Jazzeko konposizioa

4

4

8

1,5

1,5

Jazzeko moldaketak

4

4

1

Jazzeko entzumeneko hezkuntza

4

4

1

Kultura, pentsamendua eta historia

Musikaren historia

4

4

1,5

Jazz musikaren historia

4

4

8

1,5

1,5

Artea eta kultura

4

4

1,5

Musikaren estetika eta filosofia

2

2

1

Espezialitateko nahitaezko arloak

Instrumentua/ahotsa

Instrumentu nagusia

22

22

22

22

88

1,5

1,5

1,5

1,5

Talde musika

Jazz taldea

4

4

4

4

16

1,5

1,5

1,5

1,5

Jazzeko talde osagarria

4

4

4

12

2

2

2

Instrumentu arloko prestakuntza osagarria

Errepertorioa

4

4

8

1

1

Jazzeko inprobisazioa

2

2

4

4

12

1

1

1

1

Piano osagarria (jazza) (edo pianistentzako 2. instrumentua)

2

2

4

1

1

Musika modernoa eta mundukoa

4

4

2

Gorputz hezkuntza

2

2

1

Pedagogiako oinarriak

Pedagogiako oinarriak

4

4

1,5

Musikako hezkuntzaren didaktika

Musikaren eta espezialitateen didaktika

4

4

1,5

Musika teknologia

Musika teknologia

4

4

1,5

Ikerketarako metodoak eta iturriak

Ikerketaren metodologia

4

4

1

Kudeaketa ekonomikoa eta legeria

Musika kudeaketa

4

4

1,5

Aukerakoak

Aukerakoak (kurtso bakoitzeko 2)

6

6

12

2

2

Ikasketen bukaerako lana

Ikasketen bukaerako lana

12

12

1

GUZTIRA

60

60

60

60

240

16,5

16,5

14,0

12,0

(1) Jazzeko instrumentuak: baxu elektrikoa, bateria, kantua, kontrabaxua, gitarra elektrikoa, pianoa, saxofoia, tronboia eta tronpeta.

Musikako goi mailako titulua. Espezialitatea: interpretazioa. Ibilbidea: organoa.

Organoa

ECTSak GUZTIRA ARLOAK

IRAKASGAIAK

ECTS KREDITUAK

ECTSak
GUZTIRA

ASTEKO IRAKASTORDUAK

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

Oinarrizko prestakuntzako arloak

Musikako hizkuntzak eta teknika

Analisia

4

4

4

12

1,5

1,5

1,5

Musikaren teoria eta hizkuntzak

4

4

1,5

Konposizio aplikatua

4

4

1,5

Kontrapuntua

4

4

2

Entzumeneko hezkuntza

4

4

1

Kultura, pentsamendua eta historia

Musikaren historia

4

4

8

1,5

1,5

Artea eta kultura

4

4

1,5

Musikaren estetika eta filosofia

2

2

1

Espezialitateko nahitaezko arloak

Instrumentua/ahotsa

Instrumentu nagusia

20

20

20

22

82

1,5

1,5

1,5

1,5

Talde musika

Ganbera musika

4

4

4

4

16

1

1

1,5

1,5

Taldea

4

4

8

1

1

Instrumentu arloko prestakuntza osagarria

Baxu jarraitua

4

4

4

4

16

1

1

1

1

Errepertorioa

4

4

8

1

1

Inprobisazioa eta akonpainamendua

4

4

8

1,5

1,5

2. instrumentua

2

2

4

1

1

Gorputz hezkuntza

2

2

1

Pedagogiako oinarriak

Pedagogiako oinarriak

4

4

1,5

Musikako hezkuntzaren didaktika

Musikaren eta espezialitateen didaktika

4

4

1,5

Musikako dokumentuen notazioa, transkripzioa eta interpretazioa

Kantu gregorianoa

4

4

1,5

Musika teknologia

Musika teknologia

4

4

1,5

Ikerketarako metodoak eta iturriak

Errenazimenduko eta Barrokoko iturri historikoak

6

6

1,5

Ikerketaren metodologia

4

4

1

Kudeaketa ekonomikoa eta legeria

Musika kudeaketa

4

4

1,5

Aukerakoak

Aukerakoak (kurtso bakoitzeko 2)

6

6

12

2

2

Ikasketen bukaerako lana

Ikasketen bukaerako lana

12

12

1

GUZTIRA

60

60

60

60

240

15,0

15,0

14,5

11,5

Musikako goi mailako titulua. Espezialitatea: interpretazioa. Ibilbidea: pianoa.

Pianoa

ECTSak GUZTIRA ARLOAK

IRAKASGAIAK

ECTS KREDITUAK

ECTSak
GUZTIRA

ASTEKO IRAKASTORDUAK

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

Oinarrizko prestakuntzako arloak

Musikako hizkuntzak eta teknika

Analisia

4

4

4

12

1,5

1,5

1,5

Musikaren teoria eta hizkuntzak

4

4

1,5

Konposizio aplikatua

4

4

1,5

Entzumeneko hezkuntza

4

4

1

Kultura, pentsamendua eta historia

Musikaren historia

4

4

8

1,5

1,5

Artea eta kultura

4

4

1,5

Organologia eta akustika

4

4

1,5

Musikaren estetika eta filosofia

2

2

1

Espezialitateko nahitaezko arloak

Instrumentua/ahotsa

Instrumentu nagusia

24

24

24

24

96

1,5

1,5

1,5

1,5

Talde musika

Ganbera musika

4

4

4

4

16

1

1

1,5

1,5

Taldea

4

4

8

1

1

Instrumentu arloko prestakuntza osagarria

Errepertorioa

4

4

8

1

1

Ahots errepertoriorako piano akonpainamendua

6

6

1

Inprobisazioa eta akonpainamendua

4

4

8

1,5

1,5

Bat-batekotasuna eta transposizioa

6

6

1,5

2. instrumentua

2

2

4

1

1

Gorputz hezkuntza

2

2

1

Pedagogiako oinarriak

Pedagogiako oinarriak

4

4

1,5

Musikako hezkuntzaren didaktika

Musikaren eta espezialitateen didaktika

4

4

1,5

Musika teknologia

Musika teknologia

4

4

1,5

Ikerketarako metodoak eta iturriak

Ikerketaren metodologia

4

4

1

Kudeaketa ekonomikoa eta legeria

Musika kudeaketa

4

4

1,5

Aukerakoak

Aukerakoak (kurtso bakoitzeko 2)

6

6

12

2

2

Ikasketen bukaerako lana

Ikasketen bukaerako lana

12

12

1

GUZTIRA

60

60

60

60

240

14,0

14,0

13,0

10,0

Musikako goi mailako titulua. Espezialitatea: interpretazioa. Ibilbidea: txistua

Txistua

ECTSak GUZTIRA ARLOAK

IRAKASGAIAK

ECTS KREDITUAK

ECTSak
GUZTIRA

ASTEKO IRAKASTORDUAK

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

Oinarrizko prestakuntzako arloak

Musikako hizkuntzak eta teknika

Analisia

4

4

4

12

1,5

1,5

1,5

Musikaren teoria eta hizkuntzak

4

4

1,5

Konposizio aplikatua

4

4

1,5

Entzumeneko hezkuntza

4

4

1

Kultura, pentsamendua eta historia

Musikaren historia

4

4

8

1,5

1,5

Artea eta kultura

4

4

1,5

Musikaren estetika eta filosofia

2

2

1

Espezialitateko nahitaezko arloak

Instrumentua/ahotsa

Instrumentu nagusia

22

22

22

24

90

1,5

1,5

1,5

1,5

Talde musika

Taldea

4

4

8

1

1

Ganbera musika

4

4

8

1,5

1,5

Instrumentu arloko prestakuntza osagarria

Errepertorioa

4

6

10

1

1

Inprobisazioa

4

4

8

1,5

1,5

Piano osagarria

2

2

4

1

1

Gorputz hezkuntza

2

2

1

Pedagogiako oinarriak

Pedagogiako oinarriak

4

4

1,5

Musikako hezkuntzaren didaktika

Musikaren eta espezialitateen didaktika

4

4

1,5

Musika teknologia

Musika teknologia

4

4

1,5

Musikako dokumentuen notazioa, transkripzioa eta interpretazioa

Etnomusikologia

6

6

6

18

1,5

1,5

1,5

Transkripzioa

4

6

10

1,5

1,5

Ikerketarako metodoak eta iturriak

Ikerketaren metodologia

4

4

1

Kudeaketa ekonomikoa eta legeria

Musika kudeaketa

4

4

1,5

Aukerakoak

Aukerakoak (kurtso bakoitzeko 2)

6

6

12

2

2

Ikasketen bukaerako lana

Ikasketen bukaerako lana

12

12

1

GUZTIRA

60

60

60

60

240

14,5

14,5

13,0

10,5

4.–Espezialitatea: musikologia.

Musikako goi mailako titulua. Espezialitatea: musikologia.

IRAKASGAIAK

IRAKASGAIAK

ECTS KREDITUAK

ECTSak, GUZTIRA

ASTEKO IRAKASTORDUAK

1.a

2.a

3.a

4.a

1.a

2.a

3.a

4.a

Oinarrizko prestakuntzako arloak

Musikako hizkuntzak eta teknika

Analisia

4

4

4

12

1,5

1,5

1,5

Musikaren teoria eta hizkuntzak

4

4

1,5

Konposizio aplikatua

4

4

1,5

Entzumeneko hezkuntza

4

4

1

Kultura, pentsamendua eta historia

Musikaren historia

8

8

8

8

32

2

2

2

2

Artea eta kultura

4

4

1,5

Organologia eta akustika

4

4

1,5

Musikaren estetika eta filosofia

2

4

6

1

1,5

Espezialitateko nahitaezko arloak

Talde musika

Abesbatza

4

4

8

1,5

1,5

Instrumentu arloko prestakuntza osagarria

Inprobisazioa edo Inprobisazioa eta akonpainamendua (1)

2

2

4

1,5

1,5

Piano osagarria edo 2. instrumentua (2)

4

4

4

2

14

1

1

1

1

Ikerketarako metodoak eta iturriak

Ikerketaren metodologia

6

6

12

1

1

Artxibozaintza, bibliotekonomia eta dokumentazioa

4

4

1

Liturgia

6

6

1,5

Musikaren soziologia

6

6

1,5

Praktikak artxiboetan eta liburutegietan

8

8

1

Musikako dokumentuen notazioa, transkripzioa eta interpretazioa

Kantu gregorianoa

6

6

1,5

Notazioa

4

6

4

4

18

1

1,5

1,5

1,5

Musikologia aplikatua

6

6

12

2

2

Etnomusikologia

6

6

6

6

24

1,5

1,5

1,5

1,5

Pedagogiako oinarriak

Pedagogiako oinarriak

4

4

1,5

Musikako hezkuntzaren didaktika

Musikaren eta espezialitateen didaktika

4

4

1,5

Musikako teknologia

Musikako teknologia

4

4

4

12

1,5

1

1

Kudeaketa ekonomikoa eta legeria

Musikako kudeaketa

4

4

1,5

Aukerakoak

Aukerakoak (kurtso bakoitzeko 2)

6

6

12

2

2

Ikasketen bukaerako lana

Ikasketen bukaerako lana

12

12

1

GUZTIRA

60

60

60

60

240

18,5

18,0

17,5

15,0

(1) Instrumentu nagusia polifonikoa bada: Inprobisazioa eta akonpainamendua.

(2) Instrumentu nagusia polifonikoa bada, bigarrena melodikoa izanen da.

5.–Espezialitatea: pedagogia.

Musikako goi mailako titulua. Espezialitatea: pedagogia

Pedagogia

ECTSak GUZTIRA ARLOAK

IRAKASGAIAK

ECTS KREDITUAK

ECTSak
GUZTIRA

ASTEKO IRAKASTORDUAK

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

Oinarrizko prestakuntzako arloak

Musikako hizkuntzak eta teknika

Analisia

4

4

4

12

1,5

1,5

1,5

Musikaren teoria eta hizkuntzak

4

4

1,5

Konposizio aplikatua

4

4

8

1,5

1,5

Kontrapuntua

4

4

2

Entzumeneko hezkuntza

4

4

1

Kultura, pentsamendua eta historia

Musikaren historia

4

4

8

1,5

1,5

Artea eta kultura

4

4

1,5

Musikaren estetika eta filosofia

2

2

1

Espezialitateko nahitaezko arloak

Instrumentua/ahotsa

Instrumentu nagusia

16

16

32

1,5

1,5

Talde musika

Abesbatza

4

4

8

1,5

1,5

Instrumentu arloko prestakuntza osagarria

Inprobisazioa edo Inprobisazioa eta akonpainamendua (1)

4

4

8

1,5

1,5

Piano osagarria edo 2. instrumentua (2)

2

2

2

2

8

1

1

1

1

Musika modernoa eta mundukoa

4

4

2

Ahots hezkuntza

6

6

12

1,5

1,5

Gorputz hezkuntza

2

2

1

Zuzendaritza teknika

Zuzendaritza aplikatua

4

4

8

1

1

Pedagogiako oinarriak

Psikopedagogia.

6

6

12

2

2

Irakasle praktikak

8

8

1

Musikako hezkuntzaren didaktika

Musikaren didaktika

4

4

8

1,5

1,5

Instrumentu talderako didaktika

4

4

8

1,5

1,5

Musika eta mugimendua

4

4

1,5

Berariazko didaktikak

6

6

1,5

Hezkuntzaren antolaketa

Musikaren irakaskuntza antolatzea eta planifikatzea

4

4

8

1,5

1,5

Pedagogian ikertzeko metodoak

6

6

1,5

Musika teknologia

Musika teknologia

4

4

8

1,5

1

Musikako dokumentuen notazioa, transkripzioa eta interpretazioa

Etnomusikologiako oinarriak

4

4

8

1

1

Ikerketarako metodoak eta iturriak

Ikerketaren metodologia

4

4

8

1

1

Kudeaketa ekonomikoa eta legeria

Musika kudeaketa

4

4

1,5

Aukerakoak

Aukerakoak (kurtso bakoitzeko 2)

6

6

12

2

2

Ikasketen bukaerako lana

Ikasketen bukaerako lana

12

12

1

GUZTIRA

60

60

60

60

240

17,0

17,0

20,5

15,5

(1) Instrumentu nagusia polifonikoa bada: inprobisazioa eta akonpainamendua.

(2) Instrumentu nagusia polifonikoa bada, bigarrena melodikoa izanen da

6.-Aukerako ikasgaiak: gradu guztietarako 

komunak.

Aukerako ikasgaiak gradu guztietako hirugarren eta laugarren kurtsoetan eginen dira.

Ikasleek lau ikasgai aukeratu beharko dituzte (kurtsoko bi). Bakoitzak 3 ECTS izanen ditu, eta astero irakastordu bat.

Oro har, aukerako ikasgaietan, irakasle/ikasle gehieneko ratioa 1/15 izanen da aukerako ikasgaietan, eta ikasgaia emateko 8 ikasle izan beharko dira gutxienez.

Halaber, ezin izanen dira aukerako gisa hartu norberaren graduko ikasketa planean sarturik dauden ikasgaiak.

Aukerako ikasgai hauek proposatzen dira: Jazzeko harmonia, Kontzertu didaktikoak, Musikako kritika, Jazzeko erritmoko hezkuntza (1), Operaren historia, Ingelesa, Kideko instrumentua (2), Musikako testuak irakurri eta interpretatzea, Instrumentuaren mekanika eta mantentze lanak (nahitaezkoa hala behar duen instrumenturako), Ikerketaren metodologia II (3), Musika modernoa eta mundukoa, Organologia eta akustika, Musika baliabideak eta ondarea Espainian, Musika garaikideko lantegia eta Musikako teknologia II (3).

(1) Jazzeko erritmoko hezkuntza izeneko ikasgaia aukerako gisa hartzen ahalko da Interpretazioa graduko Jazzeko ibilbidean.

(2) Kideko instrumentuaren ikasgaia aukerako gisa hartzen ahalko da Interpretazioa graduko honako instrumentu hauetan: klarinetea, fagota, zehar txirula, oboea, saxofoia, tronboia, tronpeta eta tuba. Kasu zehatz horretan, irakasle/ikasle gehieneko ratioa 1/5 izanen da, eta 3 ikasle beharko dira gutxienez ikasgaia emateko.

(3) Ikerketako metodologia II eta Musikako teknologia II aukerako gisa hartzen ahalko dituzte ikasleek baldin eta haien graduan, ikasketa planean, ikasgai horien lehen maila bakarrik sartzen bada.

II. ERANSKINA. Europako Goi Mailako Hezkuntzaren Esparruko (EGMHE) ikasketa plana: ikasgaien deskriptoreak

Analisia: musika lanaren azterketa, oinarri harturik haren osatze gaiak eta hura ulertzeko eta balioesteko erabiltzen diren irizpideak. Dauden metodo analitikoak ezagutzea, baita beste diziplina batzuekin dituzten erlazioak ere. Mendebaldeko musika sorkuntzako musikagile, eskola eta joera nagusietako oinarri estetiko eta estilistikoak.

Jazzeko analisia: jazzeko musika lanaren azterketa, oinarri harturik haren osatze gaiak eta hura ulertzeko eta balioesteko erabiltzen diren irizpideak. Dauden metodo analitikoak ezagutzea, baita beste diziplina batzuekin dituzten erlazioak ere. Jazzeko musika sorkuntzako musikagile, eskola eta joera nagusietako oinarri estetiko eta estilistikoak. Jazzeko errepertorioko formak aztertzea: bluesa, rythm changes-a, forma estandarrak eta eratorriak.

Artxibozaintza, bibliotekonomia eta dokumentazioa: dokumentuak edozein euskarritan biltzeko, kontserbatzeko eta tratatzeko prozedurak. Teknologia berriak diziplina honetarako erabiltzea. Dokumentuak kudeatzeko prozesuak eta sistemak.

Harmonia: tonu sistemarekin lotutako harmonia elementuak eta prozedurak, eta harmoniaren bilakaera ondorengo musikan. Lan estilistikoak eta libreak, ahozkoak eta instrumentalak, idatziz egitea.

Jazzeko harmonia: jazzeko harmonia elementuak eta prozedurak eta haren bilakaera historikoa. Lanak idatziz egitea. Aztertutako elementuak eta prozedurak instrumentuekin jotzea. Zifratze mota desberdinak ezagutzea eta praktikatzea.

Jazzeko moldaketak: jazzean erabilitako instrumentuek dituzten aukera teknikoen eta tinbre baliabideen ezagutza teorikoa. Jazzeko instrumentazio eta moldaketa tekniken azterketa. Instrumentu talde eta konbinazioetarako moldaketen aplikazio praktikoa.

Artea eta kultura: Gizakiak duen ezagutzaren adierazpenak aztertzea eta analizatzea. Arte estiloen, obren eta egileen historiara hurbiltzea. Humanismoaren diziplinetara hurbiltzea (filosofia, literatura, historia, etab.) Egitate kulturalaren aurrean arrazoitzeko, kritikatzeko eta hausnartzeko gaitasuna garatzea.

Kantu gregorianoa: berariaz errepertorio gregorianoaren eta oro har eliz errepertorio monodikoaren azterketa sinkronikoa eta diakronikoa. Haren eragin teorikoa eta praktikoa mendebaldeko teknika musikaletan: aurrekari historikoak, idazkera, modalitatea, melodia eta erritmo tipologiak, etab. Interpretazioaren alderdietara hurbiltzea.

Konposizioa: dauden osatze elementu eta prozedurak erabiltzea lan eta obra estilistikoak (ahozkoak zein instrumentalak) egitean. Ahozko hizkeraren eta poesia hizkeraren parametro musikalak aztertzea, eta musikako konposizioan aplikatzea. Baliabide elektroakustikoak eta informatikoak.

Konposizio aplikatua: musikako elementuak eta harmonia-, kontrapuntu- eta osatze -prozedurak erabiltzea musikako estiloetan eta hizkuntzetan. Halaber, moldaketa txikiak, transkripzioak eta konposizio txikiak egitea helburu didaktikoetarako.

Jazzeko konposizioa: jazzaren osatzeko eta estiloko teknikak eta prozedurak aztertzea, analisiaren eta entzunaldiaren bidez. Prozedura horiek erabiltzea norberaren piezak ontzean. Jazzeko errepertorioko lanetan moldaketak egiteko funtsezko oinarriak.

Kontzertu didaktikoak: musikako hezkuntza programak diseinatzeko behar diren baliabide musikalak eta didaktikoak. Musikako didaktika eta horrek kontzertu baten programazioarekin duen erlazioa. Kontzertu didaktikoen programazioarekin lotutako esparru, entitate, erakunde eta abarretara hurbiltzea. Entitate horiek jarduera horietan duten inplikazioa.

Kontzertazioa: opera eta oratoria bateratzen dituen errepertorioa interpretatzea. Honako hauekin lotutako gaitasunetan sakontzea: zuzendariaren oharrak ulertzea eta horiei erantzutea, ahots taldean integratzea eta horrek akonpainamenduko instrumentu taldearekin duen erlazioa.

Taldea: talde interpretazioak dituen alderdien jakintza handitzea. Lehen begiratuko irakurketa garatzea, baita norberaren baliabideekin emaitza orokorrari laguntzeko gaitasuna garatzea ere (zuzendaritza izanik nahiz ez izanik). Errepertorioaren interpretazioa zenbait talde motatarako.

Jazz taldea: jazz errepertorioa talde txikian interpretatzea. Jazz estilo desberdinak praktikatzea: bluesa, swinga, be-bopa, cool-a, free-jazza ... Taldean inprobisatzeko akonpainamendu motak eta jarraibideak.

Jazzeko talde osagarria: jazz talde handiei eta horien estiloari dagokien errepertorioen interpretazioan parte hartzea, helburu izanik taldean aritzea, dela big band-etan, dela ensemble-etan, dela workshop-etan, honako hauei garrantzia emanez: tonua jartzea, joaldi erritmikoa, interpretazio estilistikoa, artikulazioa eta moldaketaren harmoniaz jabetzea. Talde horietarako moldaketa motak ikastea.

Kontinuoa: baxu kontinuoaren praktika, hainbat garai eta egileren obrekin. Historian erabilitako zifratze sistemak eta akonpainamendu eta ornamentazio teknikak aztertzea, baita akonpainamendurako diseinuak aztertzea ere. Baxu zifratuen inprobisazioak.

Kontrapuntua: tonu sistemari dagozkion kontrapuntu-elementuak eta -prozedurak aztertzea, baita kontrapuntuaren aurrekoak eta ondokoak ere. Lan estilistikoak eta libreak (ahozkoak eta instrumentalak) idatziz egitea.

Abesbatza: abesbatzen ohiko a cappella errepertorioa eta orkestraren akonpainamendua duena interpretatzea. Honako hauekin lotutako gaitasunetan sakontzea: lehen begiratuko irakurketa, zuzendariaren oharrak ulertzea eta horiei erantzutea eta taldean integratzea.

Musikaren kritika: arte kritikari buruzko alderdi orokorrak. Musikaren kritika arte produktu gisa: azterketaren xedea. Kritika eta zabalkundea. Iritzi kritiko bat emateko erabiltzen diren metodologia berariazkoak aztertzea.

Musikaren didaktika: irakaskuntza-ikaskuntza prozesuaren osagai didaktikoak. Irakaskuntza ereduak. Irakaskuntzako praktika eta irakaslearen eginkizuna. Curriculuma eta curriculum proiektuak prestatzea. Hezkuntza praktika ikasgelan. Musikaren ikasketetako helburuak eta edukiak ikastetxeko esparruan, irakaskuntza espezializatuan eta hezkuntza ez formalean.

Musikaren eta espezialitateen didaktika: musika gaitasunak haur hezkuntzan, lehen hezkuntzan eta bigarren hezkuntzan. Musika hautemateko eta adierazteko mekanismoak kontserbatorioetan eta musika eskoletan. Musika irakasteko eta ikasteko prozesua aztertzea eta planifikatzea. Unitate didaktikoak prestatzeko, aplikatzeko eta ebaluatzeko orientazio metodologikoak. Curriculum materialak analizatzea. Hezkuntzako behar bereziak. Tutoretza. Norberaren instrumentuko espezialitatea edo kantua garatzeko oinarri didaktikoak. Analisi kritikoa eta haren funtzio didaktikoa garatzea.

Instrumentu talderako didaktika: eskoletan ohikoak diren xaflazko, mintzezko eta perkusio txikiko instrumentuak praktikan ezagutzea. Instrumentu horiek praktikan erabiltzea. Inprobisatzeko gaitasuna garatzea. Maila bakoitzerako material egokiak prestatzea.

Didaktika berariazkoak: instrumentuen eta taldeen espezialitateen didaktika. Musika hizkuntzaren didaktika kontserbatorioetan eta musika eskoletan. Instrumentuen eta musika hizkuntzaren espezialitateetan curriculuma garatzeko estrategia didaktikoak zehaztea.

Zuzendaritza aplikatua: zuzendaritzako teknikaren oinarrizko ezagutza eta praktika. Keinuaren bidez komunikatzeko gaitasuna garatzea. Ahots- eta instrumentu-errepertorio egoki bat praktikan zuzentzea.

Entzumeneko hezkuntza: musika hautemateko gaitasuna hobetzea, zehazki alderdi hauek hautematekoa: erritmoa, melodia, harmonia, egitura, tinbrea, forma eta adierazkortasuna. Orobat, horiek musika lana eratzeko ematen duten laguntza.

Jazzeko entzumeneko hezkuntza: jazz musika hautemateko gaitasuna hobetzea, zehazki alderdi hauek hautematekoa: erritmoa, melodia, harmonia, egitura, tinbrea, forma eta adierazkortasuna. Orobat, horiek musika lana eratzeko ematen duten laguntza. Inprobisatzeko sormena garatzea, entzumeneko estimuluaren ondorioz.

Gorputz hezkuntza: lasaitzeko eta mugitzeko teknikak teorian eta praktikan ezagutzea. Musikariaren teknopatiak: ahotsa eta arnasketa zaintzea, ahoko gorabeherak eta haizezko instrumentu jotzaileengan duten eragina; hari instrumentu eta piano jotzaileen muskuluetako gorabeherak. Jendaurreari zaion beldurra kontrolatzea. Aldartearen gorabeherak, ikaskuntzan eta kontzentrazioan eragina dutenak. Lasaitzeko eta kontzentratzeko bizi ohiturak: lo egitea, elikadura eta ariketa fisikoa. Interpretazioa hobetzen duten kontzentrazio eta ikaskuntza teknikak. Eszenatokiko komunikaziorako teknikak ezagutzea: oratoria eta interpretazioa.

Jazzeko erritmoaren hezkuntza: ikasleak erritmoaren arloan duen prestakuntzan sakontzea. Barne erritmoaren zentzumena asimilatzea. Inprobisazioko time-feel desberdinak. Estilo desberdinen berezko egitura erritmikoak, higitzeak, swinga, polirritmiak, amalgamako konpasak eta zelula erritmikoak.

Ahots hezkuntza: oinarrizko ahots teknika hartzea. Ahotsa hizketan eta kantuz, inprobisazioan eta interpretazioan adierazteko instrumentua den aldetik. Artikulatzeko eta emititzeko teknikak.

Musikaren estetika eta filosofia. musikaren estetikako eta filosofiako hastapenak: azterketaren xedea eta metodoak. Musikaren estetikaren kontzeptuak eta arazo berariazkoak sistematikoki aztertzea. Estetikaren eta musikaren arloko joera eta egile nagusiei buruzko hastapenak, antzinatetik gaur egun arte. Musika, arte egitate eta pentsamenduaren isla gisa. Musika fenomenoak baloratzeko espiritu kritikoa garatzea. Testu iruzkinak egitea eta estetika eta musika gaiei buruz hausnarketa egitea idatziz. Egile eta estetika eta filosofia arloko iturri nagusiak.

Etnomusikologia: Herri eta tradizio musikaren iturriak eta metodologia. Hainbat kulturatako musikaren ezaugarriak, estiloak eta generoak ezagutzea, eta horiek elkarrekin alderatuz aztertzea. Musika tradizionalaren, herri musikaren eta musika kultuaren arteko erlazioa. Musika eta komunikabideak. Herri musikei buruzko ikerketaren historia eta etnomusikologia garaikideko ikerketa ildo nagusiak aurkeztea. Herri organologia. Musika tradizionalaren baliabide estilistikoak, formalak, harmoniazkoak, erritmikoak eta fonetikoak. Tonuan jartzeko sistemak: hastapenak.

Etnomusikologiako oinarriak: Herri eta tradizio musikaren iturriak. Hainbat kulturatako musikaren ezaugarriak, estiloak eta generoak ezagutzea, eta horiek elkarrekin alderatuz aztertzea. Musika tradizionalaren, herri musikaren eta musika kultuaren arteko erlazioa. Herri musikei buruzko ikerketaren historia eta etnomusikologia garaikideko ikerketa ildo nagusiak aurkeztea. Musika aztertzea haren testuinguru sozial eta antropologikoan, bai kontzeptualizazioari dagokionez, bai hura sortzeari, transmititzeari, interpretatzeari eta zabaltzeari dagokienez. Komunikazio musikala eta haren dimentsio soziologikoa.

Pedagogiako oinarriak: irakaskuntza-ikasketa prozesuari buruzko oinarrizko ezagutzak. Dauden joera pedagogikoak aztertzea eta ulertzea. Hezkuntza: norabide anitzeko prozesua, balioak eta ezagutzak transmititzekoa.

Errenazimenduko eta Barrokoko iturri historikoak: Errenazimenduko eta Barrokoko lanak interpretatzeko iritziak aztertzea; horretarako, lan horiekin lotutako agiriak erabiliko dira, bai garai haietako arte literaturakoak bai garai haietako bestelako testuak.

Musikaren kudeaketa: Musika jarduerari dagokion Konstituzioko eta administrazioko esparrua. Musikarekin lotutako eremuetako errealitate profesionala aztertzea: irakaskuntza, interpretazioa, sorkuntza, ikerketa, ekoizpena, etab. Lan merkatuan sartzeko estrategiak. Honako hauei buruzko ezagutzak: legeria, kontabilitateko irizpideak eta marketineko eta kudeaketako oinarrizko kontzeptuak. Egile eta jabetza intelektualaren eskubideak arautzea.

Musikaren historia: musikaren azterketa testuinguru historikoan, sozialean eta kulturalean. Musikaren historiari dagozkion iturriak eta metodoak ezagutzea. Musikaren garai eta estiloen azterketa kronologiko eta sistematikoa. Musikaren garai bakoitzeko lan eta musikagile nagusien ezagutzan sakontzea, entzunaldien eta musikaren analisiaren bidez. Musikaren historiako hastapenak eta ikerketa praktikoa egitea.

Jazz musikaren historia: jazz musikaren garai eta estiloen azterketa kronologiko eta sistematikoa. Lan eta musikagile nagusien ezagutzan sakontzea, entzunaldien eta musikaren analisiaren bidez. Jazz musikako funtsezko joeren, egileen, interpreteen eta taldeen historia. Haren inguru kulturalarekin duen erlazioa. Jazz estilo garrantzitsuenen printzipio estetikoak eta teknikoak historian zehar.

Operaren historia: opera-antzerkiaren ikuspegi historikoa ezagutzea, sortu zenetik gaur egun arte. Operaren ikuskizuna dimentsio musikalean, literarioan eta eszenografikoan. Opera eta kideko generoak; kultur inplikazioak: alderdi literarioak, ekonomikoak, eszenakoak, antzerkikoak, dramaturgikoak eta soziopolitikoak.

Kantuari aplikatutako hizkuntzak: alemanaren, frantsesaren, ingelesaren eta italieraren azterketa, kantuan aplikatzeari dagokionez: alderdi prosodikoak, fonologikoak eta fonetikoak. Gramatika alderdietan sakontzea, hizkuntza horien egitura ulertu ahal izateko. Alderdi fonetiko eta prosodikoetan sakontzea, eta kantuko eta hizketako ahotsarekin duten erlazioa. Historian zehar musikaren konposizioan erabilitako testu poetikoak eta dramatikoak ezagutzea eta analizatzea.

Ingelesa: idatzizko eta ahozko adierazpena, oinarrizko erabilera egiteko modukoa. Entzutean eta irakurtzean ulertzea, ideiak nolabaiteko jarioz komunikatzea eta ulertzea ahalbidetzeko modukoa. Bereziki arteko eta musikaren lexikoa.

Inprobisazioa: inprobisazioa, adierazteko eta musika sorkuntzarako bitarteko gisa. Hainbat estilotan inprobisazioak dituen ezaugarriak. Elementu musikalak (egitura harmoniko-formalak, melodikoak, erritmikoak...) edo musikaz kanpokoak (testuak, irudiak, etab.) oinarri harturik inprobisatzea.

Jazzeko inprobisazioa: inprobisazioa, jazzeko adierazpideko oinarrizko bitartekoa. Jazz estiloetan inprobisazioak dituen ezaugarriak. Elementu musikalak (egitura harmoniko-formalak, melodikoak, erritmikoak...) edo musikaz kanpokoak (testuak, irudiak, etab.) oinarri harturik inprobisatzea.

Inprobisazioa eta akonpainamendua: inprobisazioa, adierazteko eta musika sorkuntzarako bitarteko gisa. Hainbat estilotan inprobisazioak dituen ezaugarriak. Elementu musikalak (egitura harmoniko-formalak, melodikoak, erritmikoak...) edo musikaz kanpokoak (testuak, irudiak, etab.) oinarri harturik inprobisatzea. Inprobisazioa aplikatzea akonpainamenduaren praktikan.

Instrumentazioa eta orkestrazioa: instrumentuen ezaugarriak eta horiek, banaka, dituzten aukerak aztertzea. Halaber, instrumentu horiek ganbera eta sinfonia taldeetan, konbinaturik, dituzten aukerak. Orkestratzearen bilakaera ezagutzea, garaien eta estiloen bidez.

Kideko instrumentua: instrumentuaren aukera artistiko, adierazkor eta teknikoetara hurbiltzea eta horiek aztertzea. Horien arteko antzekotasunak eta desberdintasunak. Instrumentuaren oinarrizko mekanika. Oinarrizko errepertorio bat ezagutzea.

Instrumentu nagusia: instrumentuaren errepertorio adierazgarria interpretatzea ahalbidetzen duten gaitasun artistikoak, musikalak eta teknikoak garatzea eta hobetzea. Errepertorio horri aplikatzen ahal zaizkion interpretazio-irizpideak ezagutzea, haren bilakaera estilistikoarekin bat.

Instrumentu nagusia (kantua): kantuko ahotsaren erabilera egokirako behar diren gaitasunak ikastea, errepertorio adierazgarria interpretatzea ahalbidetzen duten ahalmen artistikoak, musikalak eta teknikoak garatzeko eta hobetzeko. Errepertorioa ikastea. Ahotsaren anatomia, fisiologia, patologia eta akustika. Instrumentuaren errepertorio adierazgarria interpretatzea ahalbidetzen duten gaitasun artistikoak, musikalak eta teknikoak hobetzea.

Musika testuen irakurketa eta interpretazioa: testu bat ulertzeko trebetasunak hartzea, testuaren eta interpretearen arteko elkarreraginaren ondorio gisa. Barneko eta kanpoko egituraren analisia. Historiako pentsamendu sistemak eta horien ezaugarriak ezagutzea. Saiakera filosofiko-musikala.

Liturgia: historiako erlijio errituen azterketa (anbrosiarra, erromatarra, mozarabiarra...). Musikako adierazpide espiritualak Europan. Latinaren oinarrizko ezagutzak. Orduen liturgia.

Instrumentuaren mekanika eta mantentze-lanak: instrumentuaren mekanika ezagutzea, baita fabrikazioari dagokionez historian izandako aldaketak ere. Arazo mekanikoak eta tonuan jartzekoak konpontzeko eta mantentze lanetarako baliabideak ezagutzea.

Ikerketaren metodologia: iturri musikalak bilatzeko, definitzeko eta aurkitzeko heuristikako oinarriak. Aztertzeko eta hermeneutikarako teknika berariazkoak. Artxibozaintzarako, dokumentaziorako eta informaziorako teknikak deskribatzea; horien erabilera oinarrizkoak.

Pedagogia ikerketarako metodoak: hezkuntza arloko ikerketaren oinarriak. Ikerketaren paradigmak. Informazioa jasotzeko metodoak eta teknikak. Datu azterketa. Txostenak egitea. Ikerketa eta berrikuntza.

Musika garaikidea: sorkuntza musikal garaikideko musikagile, eskola eta joera nagusien azterketa. Oinarri estetikoak eta estilistikoak. Erabiltzen diren grafia berriak ezagutzea, baita horietarako irizpideak ere. Errepertorio adierazgarriena entzutea eta horren azterketa analitikoa.

Ganbera musika: ganbera-literatura eta taldekatze nagusiak aztertzea. Ganbera-interpretazioaren eta, behar denean, taldearen alderdietan sakontzea. Norberaren baliabideekin emaitza musikal orokorrari laguntzeko ahalmena garatzea, zuzendari baten laguntzarik gabe. Lehen begiradako irakurketa garatzea.

Musika modernoa eta mundukoa: musika modernoko estiloek (popa, rocka, latinoak, fusioa, etab.) dituzten hizkuntza eta adierazpen baliabideak aztertzea. Era berean, mendebaldeko praktika komunetik aldentzen diren munduko beste leku batzuetako hizkuntza harmonikoak, estilistikoak eta organologikoak ere aztertzea. Musika modernoaren ta world music-aren errepertorioaren ikuspegi orokorra.

Musika eta mugimendua: sentikortasun sinestesikoaren garapena. Lasaitzeko eta arnasa hartzeko teknikak. Mugimenduaren oinarrizko formak ezagutzea. Mimika, keinua eta gorputz hizkuntza, adierazteko bitarteko gisa.

Musikologia aplikatua: munduko musika errepertorioko hainbat pieza (diakronikoki aukeratuak) xeheki eta osoki aztertzea, bai ikuspuntu analitiko edo teorikotik, bai konposizioaren eta praktikaren ikuspuntutik. Analisiari eta konposizioari dagokion ikerketatik abiatuta generoak eta egiturak ezagutzea. Soinua antolatzeko historian zehar erabilitako fenomenoak, elementuak, funtzioak, teknikak eta prozedurak deskribatzea eta aplikatzea.

Notazioa: musikako notazioaren bilakaera eta interpretazio modernoa, antzinatetik gaur egun arte. Mendebaldeko notazio modernoaren oinarri izan ziren notazio sistemetan sakontzea. Paleografia eta notazio garaikidea. Notazioaren azterketa, grafiaren ikuspuntu hutsetik eta musikaren semiologiatik. Transkripzioa: teoriak, prozedurak eta metodologiak, eta praktika.

Musika irakaskuntza antolatzea eta planifikatzea: Espainian eta Nafarroan musikaren irakaskuntzaren oinarrizko alderdiak arautzen dituzten arauak ezagutzea. Ikastetxeak eta horien kudeaketa arautzen dituzten arauak. Araubide orokorreko irakaskuntzekiko koordinazioa.

Organologia eta akustika: musika instrumentuen azterketa, ikuspegi historikoetatik abiaturik, izan ikuspegi antropologiko, tekniko edo zientifikoak. Instrumentu nagusien sailkapenak ezagutzea, tratatu-idazle garrantzitsuenen irizpideekin bat. Musika akustikaren oinarriak, organologiaren azterketarekin loturik: soinu-fenomenoa eta soinuaren ekoizpena. Tonua jartzeko sistemak. Psikoakustika. Gelen akustika.

Orkestra: orkestra taldekatze motak praktikatzea. Ohiko orkestra errepertorioa interpretatzea. Honako hauekin lotutako gaitasunetan sakontzea: lehen begiratuko irakurketa, zuzendariaren oharrak ulertzea eta horiei erantzutea eta taldean integratzea.

Ahots errepertoriorako piano akonpainamendua: Ahots errepertorioa pianoz laguntzea, jatorrizko partiturekin edo pianorako egindako murrizketekin. Errepertorio motak. Ahots errepertorioa interpretatzeko moduak. Testua eta haren ondorioak adierazkortasunean. Eszena eta poesia literaturaren oinarrizko ezagutza.

Piano osagarria edo bigarren instrumentua: instrumentua, tresna lagungarria. Instrumentuaren teknikaren oinarrizko printzipioak. Eraikuntza elementuen eta prozeduren ulermena garatzea, horretarako harmonia-, kontrapuntu- eta konposizio-baliabideak praktikatuz eta espezialitateari dagokion instrumentuaren errepertorioa aztertuz

Irakasle praktikak: gela eta haren kudeaketa praktikan ezagutzea. Espezializazioari dagozkion arloak planifikatzea, irakastea eta ebaluatzea. Hezkuntza prozesuaren kontrola eta segimendua; bereziki, irakaskuntza-ikaskuntza prozesuarena, behar diren teknikak eta estrategiak ongi ezagutuz. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua behatzeko mintegiak.

Praktikak artxiboetan eta liburutegietan: Informazioa gordetzeko guneak praktikan ezagutzea. Informazio materiala biltzeaz, antolatzeaz eta erabiltzeaz arduratzen diren langileen lana ezagutzea. Informazioa, errealitate heterogeneoa. Informazio hori praktikan aplikatzea.

Psikopedagogia: Bilakaeraren psikologiaren oinarriak. Ezagutza garatzearen problema. Ikaskuntza, ezagutzeko modua. Sormena eta irakastea. Ikaskuntzaren oinarrizko prozesuak ezagutzea: teoria nagusiak.

Musika baliabideak eta ondarea Espainian: Espainiako kultur balio ukigarriak eta ukiezinak (artistikoa, historikoa, herrikoia ...). Kultur jaraunspena, herri baten nortasun eta adierazpen ikurra den aldetik. Espainiako musika ondarea eta Espainiako kultur ohitura garrantzitsuenak eta haien identifikazio musikala ezagutzea eta aztertzea. Musikaren dokumentazio zentroak Espainian eta musika direktorioak. Dokumentazio musikologikoaren proiektu nazionalak eta sare telematikoak.

Partiturak laburtzea: Ahots eta instrumentu talde ezberdinetako partiturak laburtzea idatziz eta teklatuan, garai ezberdinetakoak. Ganberako eta orkestrako partiturak ikusiz irakurtzeko baliabideak ikastea.

Bat-batekotasuna eta transposizioa: zailtasun progresiboko obretan irakurri ahala jotzeko gaitasuna garatzea, irakurketaren abiadura eta automatismorako gaitasuna hobetzeko eta funtsezko alderdien esanahia berehalakoan ulertzeko, hots: alderdi formalak, harmonikoak edo tematikoak, hala nola horien interpretazioa instrumentuan. Transposizioaren praktika, hala idatzia nola bat-batekoa, tonalitate guztietara.

Errepertorioa: Historiako obra nabarmenen azterketa eta interpretazioa, Antzinatetik gaur egun arte. Errepertorioaren bilakaera estilistikoa. Errepertorio horri aplikatzen ahal zaizkion interpretazio-irizpideak ezagutzea, haren bilakaera estilistikoarekin bat. Orkestrako instrumentuetan, solo eta orkestra-pasarterik adierazgarrienen azterketa eta interpretazioa sartuko da.

Musikaren soziologia: Soziologiaren alderdi teorikoen oinarrizko ezagutza eta, bereziki, musikaren soziologiarena. Soziologiaren baliabideak musikaren historian erabiltzeko sarrera. Musika ekintza gertakari sozial gisa ulertua; hurbilpen ezberdinak.

Tablatura: letren, zifren eta beste ikur batzuen bidez musika notatzeko dauden prozeduren azterketa, instrumentuen literaturaren zati handiena idazteko erabilitakoena. Tablatura mota ezberdinen ohiko notazioa eta transkripzioa. Ikusizko irakurmenaren praktika, tablaturatik zuzenean.

Musika garaikidearen langela: Musika garaikidea interpretatzeko praktika, ganbera formatoan. Dauden lengoaiak eta konposatzeko eta interpretatzeko metodoak ezagutzeko hurbilpen bat.

Opera lantegia: Ohiko errepertorio liriko-eszenikoaren azterketa. Taldeko praktika: ahotsekoa, musikakoa eta eszenikoa, antzerki lirikoaren errepertorioan. Interpretazio liriko-dramatikoaren teknika eszenikoak. Arazo tekniko eta musikalen konponketa. Estilo eta garai ezberdinetako opera errepertorioaren interpretazioa.

Eszena teknikak: Eszenako komunikazio teknikak: oratoria eta interpretazioa. Interprete liriko-dramatiko batek behar dituen gorputz gaitasunen garapena, eta adierazpenerako eta sormenerako dituen ahalmenak eszenako interpretazioari dagokionez. Pertsonaia sortzeko prozesua. Lasaitu eta mugitzeko teknikak eta beldur eszenikoa kontrolatzekoak. Ekintza eta gatazka dramatikoaren printzipioak ulertzea.

Musikaren teknologia: teknologia berriak honako arlo hauetan aplikatzea: hezkuntza; interpretazioa; soinua sortzea, grabatzea, prozesatzea eta zabaltzea; eta partiturak editatzea. Sekuentziatzeko, editatzeko eta midi eta audio aplikazioetako programak erabiltzea. Mikrofonia eta grabatzeko teknikak. Musikari aplikatutako akustikaren oinarriak. Sare informatikoetan edukiak bilatzea eta zabaltzea.

Musikaren teoria eta hizkuntzak: musikaren antolakuntzari buruzko teoria nagusiak eta horietatik eratortzen diren musika hizkuntzak. Horiek ezagutzea eta aztertzea, bai mendebaldeko praktikaren ikuspuntutik bai mendebaldekoa ez den praktikatik abiatuta.

Gradu bukaerako lana: ikasleak autonomoki aukeratutako eta landutako proiektua. Honako eduki hauek izan behar ditu: a) Sorkuntza edo interpretazio bat; b) Aurreko puntuan aipatutako elementu bat ahoz aurkeztea edo horren berri ematea; c) Proiektuari buruzko memoria idatzi bat.

Transkripzioa: Beste instrumentu batzuetarako konposatutako musikaren transkripzioaren teoria eta praktika. Jatorrizko partituren eta egindako transkripzioen arteko azterketa konparatiboa, errepertorioko obrarik adierazgarrienei dagokienez.

III. ERANSKINA. Europako Goi Mailako Hezkuntzaren Esparruko (EGMHE) ikasketa plana: Irakasle/ikasle gehieneko ratioa ikasgai bakoitzerako

Ikasketa plan berriko ikasgaietan, irakasle/ikasle gehieneko ratioa, orain ezartzen dena, iraungitzen den ikasketa planeko ikasgaiei ere aplikatuko zaie.

1.-Istrumentuen bakarkako irakaskuntza:

Instrumentu nagusia.

Instrumentu nagusia (kantua).

2.-Gehieneko ratioa 1/2 duten ikasgaiak:

Piano osagarria edo bigarren instrumentua.

3.-Gehieneko ratioa 1/5 duten ikasgaiak:

Konposizioa.

Kontinuoa.

Inprobisazioa.

Jazzeko inprobisazioa.

Inprobisazioa eta akonpainamendua.

Instrumentazioa eta orkestrazioa.

Kideko instrumentua.

Ahots errepertoriorako piano akonpainamendua.

Partiturak laburtzea.

Bat-batekotasuna eta transposizioa.

Errepertorioa.

Gradu bukaerako lana.

4.-Gehieneko ratioa 1/7 duten ikasgaiak:

Harmonia.

Jazzeko harmonia.

Jazzeko moldaketak.

Konposizio aplikatua.

Jazzeko konposizioa.

Kontrapuntua.

Zuzendaritza aplikatua.

Irakasle praktikak.

Praktikak artxiboetan eta liburutegietan.

5.-Gehieneko ratioa 1/15 duten ikasgaiak:

Analisiak.

Jazzeko analisia.

Artxibozaintza, bibliotekonomia eta dokumentazioa.

Artea eta kultura.

Kantu gregorianoa.

Kontzertu didaktikoak.

Musikako kritika.

Didaktika berariazkoak.

Musikaren didaktika.

Musikaren eta espezialitateen didaktika.

Instrumentu talderako didaktika.

Entzumeneko hezkuntza.

Jazzeko entzumeneko hezkuntza.

Gorputz hezkuntza.

Jazzeko erritmoaren hezkuntza.

Ahots hezkuntza.

Musikaren estetika eta filosofia.

Etnomusikologia.

Errenazimenduko eta Barrokoko iturri historikoak.

Etnomusikologiako oinarriak.

Pedagogiako oinarriak.

Musikako kudeaketa.

Musikaren historia.

Jazz musikaren historia.

Operaren historia.

Kantuari aplikatutako hizkuntzak.

Ingelesa.

Musika testuen irakurketa eta interpretazioa.

Liturgia.

Instrumentuaren mekanika eta mantentze-lanak.

Ikerketaren metodologia.

Pedagogiako ikerketarako metodoak.

Musika garaikidea.

Musika modernoa eta mundukoa.

Musika eta mugimendua.

Musikologia aplikatua.

Notazioa.

Musika irakaskuntza antolatzea eta planifikatzea.

Organologia eta akustika.

Psikopedagogia.

Musika baliabideak eta ondarea Espainian.

Musikaren soziologia.

Tablatura.

Musika garaikidearen langela.

Opera lantegia.

Eszenako teknikak.

Musikako teknologia.

Musikako teoria eta hizkuntzak.

Transkripzioa.

6.-Ahots edo instrumentu taldeetako ikasgaietan irakasle/ikasle gehieneko ratioa kasuan kasuko taldekatzearen eta errepertoriaren araberakoa izanen da.

Nafarroako Gobernua

Jar zaitez gurekin harremanetan | Erabilerraztasuna | Lege abisua | Webaren mapa