2021ko urtarrilaren 22a

Ciriza kontseilariak N-121-A errepideko lehen zatiko lanen plangintzaren berri eman die Olaibar eta Ezkabarteko alkateei

Ez da aurreikusten zirkulazioa moztea, baina zirkulazioaren abiadura orduko 60 kilometrora mugatuko da
Ziriza Lezaun alkateari eta Lizoain alkateari N-121-A errepideko lehen 
zatiko lanen plangintzaren berri ematen.
Ziriza Lezaun alkateari eta Lizoain alkateari N-121-A errepideko lehen zatiko lanen plangintzaren berri ematen.  Deskargatu irudia Irudi galeria

Lurralde Kohesiorako kontseilari Bernardo Cirizak bilera izan du gaur goizean Olaibarko alkate Mª Carmen Lizoainekin eta Ezkabarteko alkate Pedro Mª Lezaunekin, N-121-A errepidearen lehen zatia 2+1 bide bihurtzeko  lanen plangintzaren berri eman diezaien.

Ezkabako tunelen biribilgunetik (KP: 5+550) Olabe zeharbideraino (P.K. 10+500 euro) doazen lanak  otsailean hasiko dira, aldez aurreko seinaleztapen eta prestaketa lanak egin ondoren.

Zirizak Lizoain alkateari eta Lezaun alkateari jakinarazi dienez, obra 5 kilometroetan trafikoari ahalik eta kalte gutxien eragiteko moduan egituratu da. "Ez da aurreikusi errepideko zirkulazioa moztea, eta ez da beharrezkoa izango galtzadaren desbideratze osoak egitea; hala ere, zirkulazioaren abiadura orduko 60 kilometrora mugatuko da eta gainera, ordezko pasabideak ezarriko dira obraren fase batzuetan; beraz, litekeena da auto-ilarak sortzea".

Azpimarratu behar da ordezko pasabideak zenbait puntutan ezarriko direla lehen tarte honetako obren hasierako eta bukaerako zatian eta ondorioz, abiadura 40 km/h-ra mugatuko da eremu zehatz horietan. Obrak direla eta galtzada okupatu behar bada, bidearen zati batean egingo da lan eta beste aldea libre utziko da, trafikoa modu arautuan eta alternatiboan igarotzeko, noranzko batean zein bestean.

Aurreikuspenen arabera, otsailean ordezko 5 pasabide ezarriko dira obrarako beharrezkoak diren zeharkako drainatze-hodien instalazioa osatu ahal izateko. Eragin horiek 6+740 kilometro-puntuetan gauzatuko dira, Ezkabarteko haraneko errepidearekiko elkargunean (NA-4210). 7+680, Manipulados Ulzama enpresaren eremuan; P.K. 7+880, Sorauren hegoaldeko biribilgunean; KP: 9+980, Sorauren eta Olaberen iparraldeko biribilgunearen arteko zuzengunean; eta KP gunean. 10+120, Olaizko sarbidean.

Obren azken zatian, errodadura-geruzak zabaltzen direnean, ibilgailuen ordezko pasabidea ere egin beharko da, kasu honetan, obra-tarte osoan. Era berean, Orikainerako sarbidean, KPn, beste ordezko pasabide bat jarriko da. 6+500, Iberdrolaren eraginpeko zerbitzuak birjartzen direnean.

Aldaketak errepidean

N-121-A errepidea 5 zatitan banatu da, Ezkabako tuneletatik Endarlatsako zubiraino, Nafarroak Gipuzkoarekin duen mugan. Lehen zatiak (Ezkaba-Olabe) 8,1 milioi euroko aurrekontua du eta Acciona Construcciones S.A. – Excavaciones Fermín Osés S.L.- enpresei  esleitu zaio.

Proiektuak aukera emango du errepidea 2+1 diseinu bihurtzeko; hau da, zirkulazioaren bi noranzkoak eta hiru errei erabilgarri dituzten bideak. Horrela, erdiko erreia norabide batean edo bestean aurreratzeko erabiliko da, gainditu ezin den erdibitzaile baten bidez zirkulazioaren beste noranzkotik bereizitako tarte erregularren bidez.

2+1 bidearen soluzioa oso hedatuta dago nazioartean duela urte askotatik eta bide-segurtasunari eta funtzionaltasunari dagokienez eraginkorra dela erakutsi da. Abantaila nagusiak kontrako noranzkoan zirkulatzen duten aurreratzeen % 100 kentzen dituela eta horrek nabarmen murrizten duela aurre-alboko talkaren arriskua dira, izan ere, hori da N-121-A errepidearen egungo istripu-tasaren kausa kaltegarriena. Gainera, ilarak errazago uxatzeko aukera ematen du, aurreratzeko guneak optimizatzen baitira.