Nafarroako 31 udalerrik alfabetatze eta gaikuntza digitaleko ikastaroak jasoko dituzte uztaila eta iraila bitartean

Unibertsitateko, Berrikuntzako eta Eraldaketa Digitaleko Departamentuaren plan baten lehen fasea da
2021ko ekainaren 29a
camera_alt Deskargatu irudia collections Irudi galeria

Unibertsitateko, Berrikuntzako eta Eraldaketa Digitaleko Departamentuak Alfabetatze Digitala Planaren lehen fasea abian jarri du. Nafarroako 31 udalerritan eginen da udan, uztaila eta iraila bitartean.

39 ikastaro eskainiko dira guztira. Alde batetik, alfabetatze digitaleko 30 ikastaro, ezagutza digitalik ez duten pertsonentzat. Horregatik, prestakuntza presentziala izango da, eta 12 ordu iraungo du ikastaro bakoitzeko. Oinarrizko mailako trebakuntza digitaleko 9 ikastaro ere emango dira, 25 ordukoak, gutxieneko ezagutza digitalak dituzten eta hainbat baliabide digitalen bidez prestatzen jarraitzeko gaitasun handiagoa behar duten pertsonentzat. Ikastaro guztiak udalen eta oinarrizko gizarte zerbitzuen lankidetzarekin emango dira, eta interesa dutenek bertara jo dezakete beren plaza erreserbatzeko.

Juan Cruz Cigudosa Unibertsitateko, Berrikuntzako eta Eraldaketa Digitaleko kontseilariarenarabera, 2020an egindako diagnostikoak "biztanleriaren kolektibo edo sektore jakin batzuek duten ezagutza eta trebetasun digitalen falta erakutsi zuen".  Ildo horretan, "2030erako Nafarroako Estrategia Digitalak ezartzen dituen ildoei jarraituz, Telekomunikazio eta Digitalizazio Zuzendaritza Nagusiak beharrezkotzat jo du herritarrei tresna digitaletan sartzeko eta horiek erabiltzeko aukera-berdintasuna eskainiko dieten ekintzak egitea, ezagutzei dagokienez”.

"Hori dela eta, uda honetan Nafar Lansare Nafarroako Enplegu Zerbitzuak (SNE-NL) 2020an egindakoaren antzeko Txoke Plan bat egingo da berriz ere, baina, kasu honetan, aisialdirako, informazioa bilatzeko, erosketak egiteko edo parte hartzeko trebetasun digitalak hobetu behar dituzten kolektiboei zuzenduta dago, besteak beste”.

Cigudosak azaldu duenez, prestakuntza esparrua , DigComp, Europako Batzordeak adierazitakoa da, eta bost arlo nagusitan egituratzen da: informazioa (nabigazioa, informazioaren bilaketa eta filtrazioa), komunikazioa, edukien sorkuntza, segurtasuna eta arazoen konponketa. Prestakuntza horien kasuan, lehenengo bietan oinarrituko dira: informazioa eta komunikazioa.