Descárgate la app
Lurralde kohesiorako Departamentuak 10,8 milioitan esleitu ditu Olabetik Lantzerainoko N-121-A errepidearen bigarren zatiko lanak
2021ko apirilaren 12a
Lurralde kohesiorako Departamentuak 10,8 milioitan esleitu ditu Olabetik Lantzerainoko N-121-A errepidearen bigarren zatiko lanak
Lurralde Kohesiorako Departamentauk Olabetik Lantzerainoko, N-121-A errepidearen bigarren zatiaren lanak esleitu dizkio Construcciones Mariezcurrena SL enpresari, 10,8 milioi euroren truke. N-121-A errepidea 2+1 bide bihurtzeko bigarren zatia da; kasu honetan, 12 kilometro hartzen ditu, Olabeko zeharbidetik (KP). 10+500) Lantzeko bidegurutzeraino (k.g. 22+500).
Zati honetan Etulain eta Lantzeko sarbideak berrituko dira egungo elkarguneak hedatuz eta aldatuz, zeinetan gorriz seinaleztatutako sarrera eta irteera errail independenteak, errepidetik aldendutako biribilguneak eta argiztapen sistemak ezarriko diren. Gainera, Enderiz hegoaldeko irteerako biribilgunea hedatuko da eta aurreratze zatiak berrantolatuko dira, betiere aurkako noranzkoa inbaditu gabe eta bereizteko barrera metalikoekin kontatuz.
Gogoan izan behar da 2+1 bideak hiru errailekin kontatzen duten zirkulazio noranzko bikoitzeko errepideak direla, beraz, erdiko erraila noranzko batean edo bestean aurreratzeko erabiltzen da, beste zirkulazio noranzkoa inbaditzea saihesteko gainditu ezinezko erdibitzaile batekin bereizitako tarte erregularrak direla medio. Bide mota hauek segurtasuna hobetzea ahalbidetzen dute aurkako noranzkoa inbaditzen duten aurreratze guztiak ezabatuz, eta horrela aurrez aurreko talken arriskua minimizatuz. Aurreratzeak tarte erregularretan banatzeak, horiek garatzeko itxaronaldien iraupena murriztea ahalbidetzen du, horrela trafiko pilaketak murriztuz, ibilbidearen batez besteko abiaduran eraginik izan gabe. Gainera, tarte honetan ez da dei efekturik eragiten ibilgailu astunen zirkulazioan, hauek bere abiadura murrizteko duten obligazioagatik, are trafikoa baretzeko elementuetan, esaterako biribilgunetan, geratzera heldu behar izanik, hurbileko bideekin konexioak errazteko.
Zatiaren xehetasunak
Zatia Olaben hasten da, zeinetan saihesbide bat eraikiko den gaur egun aukera aztergaien artean dagoena. Aukera ezberdinak egungo Zandio – Otsakain elkarguneraino bitartekoak dira, beraz, saihesbide hori garatu arte tarte hau ez da aldatuko. Gune honetatik Enderiz-Ostiz saihesbidearen hegoaldeko lotuneraino, N-121-A errepideak bi errailekin kontatuko du ipar norabidean eta hego norabidean, 2 metroko erdibitzailearekin eta barrera bertikalarekin.
N-121-A errepidearen enbor nagusiak Enderiz-Ostizeko saihesbidean bi errailekin osatutako tipologia bat mantenduko du Irungo norabidean eta Iruñako norabidean, barrerarekin erdibitzailea gehituz. Ipar norabideko zatian zerbitzu-bide bat ezarriko da Enderizeko errepidearen eta hegoaldeko estekaren alboan kokatutako lursail ezberdinetan sartu eta irtetean sortzen diren gatazka guneak ezabatzeko.
Proiektuak Enderizeko irteeraren hobekuntza kontenplatzen du, egungo Ostizerako elkargunean, zeinetan autobus geltoki bat eta mini-biribilgune bat aurkitzen diren. Biribilgunea hedatuko da autobusei itzulbideak ahalbidetzeko eta horrela gaur egun errepidearen beste aldean kokatuta dagoen geltoki bat ezabatzeko, horrela ezkerreko marjinako markesinan bidaiarien igoera eta jaitsiera guztiak zentralizatzeko, hiriarteko garraioaren segurtasuna hobetuz. Bestalde, azelerazio erraila luzatuko da trafikoa N-121-A errepidera sartzea errazteko, hegoaldeko noranzkoan.
Burutainen saihesbide bat eraikiko da, orainaldian aukeren artean aztergai dena, beraz, Enderiz-Ostizeko saihesbidearen ipar irteeratik Burutaineko gasolindegia iragan arte egungo behin-behineko zatia mantenduko da. Saihesbiderako hautatutako aukera bateragarria izango da 2+1 zatiarekin, beraz, exekutatzen denean konektatu egingo da N-121-A errepidearen multzoko zatiari jarraipena emanez.
Burutaineko irteeratik Etulain arte, errepideak bi errailekin kontatuko du Iruñako norabidean eta batekin Irungo norabidean, barrera metalikoarekin hornitutako 2 metroko erdibitzaile bat barne. 225 metroko pareta bat eraikiko da eskuineko marjinan plataformaren hedapena eusteko eta aldapa berrietan ingurumen kaltea saihesteko.
Irteera eta sarrera berriak Etulain eta Lantzera
Etulaingo bidegurutzean sarbide berri bat eraikiko da. Zein udalerrira sartzeko edo N-121-A errepidean txertatzeko itxaronaldirako bi errail zentralekin osatutako T erako elkargune bat izango den. Errail hauek gorriz seinaleztatuko dira galtzadan bertan, bere identifikazioa errazteko eta aurreratze errail zentraletatik bereizteko. Era berean, errepidetik aldendutako biribilgune bat eraikiko da noranzko aldaketak ahalbidetzeko; elkargune berri honetako tartea argiztatu egingo da.
Bidegurutze berri honetatik, Olagueko saihesbidearen lehenengo erdian, bi errail jarriko dira erabilgarri Irungo norabidean eta bat Iruñarantz, 2 metroko erdibitzailearekin eta barrera metalikoarekin bereizita. Jarraian, azken zatian, 2+1 bidea alderantzikatzen da, hegoalderantz bi errailekin eta iparralderantz batekin hala nola erdibitzaile batekin kontatuz eta Lantzeko bidegurutzearen inguruneraino antzeko barrerak mantenduz.
Lantzerako elkargunean Etulainen proiektatutakoaren antzeko sarbide berri bat eraikiko da. T erako elkarguneak gorriz seinaleztatutako itxaronaldirako bi errail zentralekin kontatuko du, zeinek biraketetan bide segurtasuna hobetuko duten, bai udalerrira sartzeko eta bai N-121-A errepidean txertatzeko. Noranzko aldaketak ahalbidetzeko aldendutako biribilgune bat eraikiko da. Elkargune guztiek argiztapenarekin kontatuko dute.