2021ko urtarrilaren 14a

Lurralde kohesioak Olabetik eta Lantz arteko N-121-A errepideko lanak lizitatu ditu, 13,6 milioi euroren truke

Errepidea 2+1 bide bihurtzean, Enderiz, Etulian eta Lantzeko sarbideak ere berrituko dira

Lurralde Kohesiorako Departamentuak, Herri- Lanen eta Azpiegituren Zuzendaritza Nagusiaren bitartez, N-121-A errepidearen bigarren zatia 2+1 bide bihurtzeko lanak lizitatu ditu, 13,6 milioi euroko aurrekontu zenbatetsiarekin (BEZa barne).

Lanak 12 kilometroko tartean egingo dira, Olave/Olabe zeharbidetik hasita (KP: 10+500) Lantzeko bidegurutzeraino (P.K. 22+500). Parte hartzeko eskabideak edo eskaintzak aurkezteko epea otsailaren 15ean amaituko da.

N-121-A errepidea 2+1 bide bihurtzearen bigarren zatiak Etulain eta Lantzeko sarbideak berrituko ditu, egungo bidegurutzeak zabalduz eta aldatuz. Bidegurutze horiek sarrera eta irteerako errei independenteak izango dituzte, gorriz seinaleztatuta, errepidetik mugitutako biribilguneak eta argiztapen-sistemak. Gainera, Enderizko hegoaldeko irteerako biribilgunea handitu egingo da eta aurreratzeko tarteak berrantolatu egingo dira, betiere kontrako noranzkoko inbasiorik gabe eta bereizteko metalezko hesiarekin.

2+1 diseinuari esker, bide-segurtasuna areagotuko da eta gaur egun tarte horretan sortzen diren ibilgailu-ilarak murriztuko dira. Horretarako, aurreratzeko aukerak berdin konpentsatuko dira zirkulazioaren bi noranzkoetan; horrela, erdiko erreia aurreratzeko errei gisa erabiliko da tarte erregularretan eta txandakakoetan, zirkulazioaren kontrako noranzkoan sartu gabe eta metalezko hesi gaindiezin batek bereizita.

Trazaduraren xehetasunak

Tartea Olaben hasten da eta saihesbide bat eraikiko da, gaur egun aukeren azterketan dagoena. Aukerek Zandio-Osacainerako egungo elkargunera arte hartzen dute eta, beraz, zati hori ez da aldatuko saihesbide hori egin arte. Puntu horretatik Endériz-Óstiz/Ostiz saihesbidearen hegoaldeko korapiloraino, N-121-A errepideak bi errei izango ditu iparralderantz, eta bat hegoalderantz, 2 metroko erdibitzailea eta hesi bertikala.

N-121-A errepidearen enbor nagusiak, Enderiz-Ostizko saihesbidean, bi errei izango ditu Irungo noranzkoan eta bat Iruñerako noranzkoan, baina hesiarekin erdibitzailea erantsita. Iparralderantz doan trazaduran, zerbitzu-bide bat jarriko da errepidearen ondoan eta Enderizko hegoaldeko lotunearen ondoan dauden hainbat finkatarako sarbideetatik eta irteeretatik sortzen diren gatazka-puntuak ezabatzeko.

Enderizko irteera hobetzea aurreikusten du proiektuak, Ostizera sartzeko egungo bidegurutzean, non autobus-geltoki bat eta biribilgune txiki bat dauden. Biribilgunea handitu egingo da, autobusek norabide-aldaketak egin ahal izan ditzaten eta horrela, gaur egun errepidearen beste aldean dagoen geralekua kendu ahal izan dezaten; horrela, bidaiarien igoera eta jaitsiera guztiak ezkerraldeko markesinan zentralizatuko dira, hiriarteko garraioaren segurtasuna hobetuz. Gainera, azelerazio-erreia luzatu egingo da, zirkulazioa N-121-A errepidera errazago sartzeko, hegoalderantz.

Burutainen saihesbide bat eraikiko da, hautaketen azterketan dagoena; beraz, Enderiz-Ostizko saihesbidearen iparraldeko irteeratik Burutaingo gasolindegia igaro arte, egungo trazadura mantenduko da behin-behinean. Saihesbiderako hautatutako aukera bateragarria izango da 2+1 trazadurarekin; beraz, egiten denean, N-121-A errepide multzoaren trazadurari jarraitutasuna emanez lotuko da.

Burutaingo irteeratik Etulainera, errepideak bi errei izango ditu Iruñerako noranzkoan, bat Irunerako noranzkoan eta metalezko hesia duen 2 metroko erdibitzaile bat. 225 metroko horma bat eraikiko da eskuineko ertzean, plataformaren handitzeari eusteko eta lubeta berriek ingurumenean izan dezaketen eragina saihesteko.

Etulain eta Lantzeko irteera eta sarrera berriak

Etulaingo bidegurutzean sarbide berri bat eraikiko da. T formako elkargune bat izango da, herrira sartzeko edo N-121-A errepidera sartzeko itxaroteko erdiko bi erreirekin. Errei horiek gorriz seinaleztatuko dira galtzadaren gainean, errazago identifikatzeko eta erdiko aurreratze-erreietatik bereizteko. Era berean, biribilgune desplazatu bat eraikiko da errepidetik, noranzkoa aldatu ahal izateko eta argiztapena emango zaio bidegurutze berri horren zatiari.

Bidegurutze berritu horretatik, Olagüeko saihesbidearen lehen erdian, bi errei jarriko dira Irunerako noranzkoan eta bat Iruñerako noranzkoan, 2 metroko erdibitzailearekin eta metalezko hesiarekin bereizita. Ondoren, azken zatian 2+1 errepidea alderantzikatu da, hegoalderantz bi errei eta bat iparralderantz, eta antzeko erdibitzaile eta hesi bat mantendu da Lantzeko bidegurutzearen ingururaino.

Lantzeko bidegurutzean Etulainen proiektatutakoaren antzeko sarbide berri bat eraikiko da. T formako bidegurutzeak itxaroteko erdiko bi errei izango ditu, gorriz seinaleztatuta, eta horiek ezkerrera biratzeko bide-segurtasuna hobetuko dute, bai herrira sartzeko, bai N-121-A errepidera sartzeko. Noranzkoa aldatu ahal izateko, biribilgune desplazatu bat eraikiko da. Elkargune guztiak argiztapena izango du.