2024ko otsailaren 29a

Nafarroako Gobernuak 'bypass' bat egokitu du Olaztiko A-1 errepidean bi noranzkoetan zirkulatu ahal izateko

Chivite kontseilariak joan den astearteko euriteek eragindako luizia eta hautsitako euste-horma bisitatu ditu
El consejero Chivite vista las obras de reparación del desprendimiento en la A-1 en Olazti Irudi galeria

El consejero Chivite vista las obras de reparación del desprendimiento en la A-1 en Olazti

Lurralde Kohesiorako Departamentuak, Herri Lan eta Azpiegituren Zuzendaritza Nagusiaren bitartez, 'bypass' bat egokitu du A-1 autobidean, Iparraldeko Autobian, Olazti/Olatzagutiaren parean. Horri esker, zirkulazioa suspertu da bi noranzkoetan, joan den asteartean luiziak eta eustorma hausteak errepidea moztu ostean. 'Bypass' honek herriko ingurabideko zirkulazioa ezabatzen du, eta, horrela, alternatiba eraginkorra eskaintzen die bide-erabiltzaileei.

'Bypass' honek udalerriko ingurabideko zirkulazioa ezabatuko du eta alternatiba eraginkor bat eskainiko die bide- erabiltzaileei.

Lurralde Kohesiorako kontseilari Oscar Chivite kaltetutako eremua bisitatzen aritu da Olaztiko Joseba Vizuete alkatearekin, Herri Lan eta Azpiegituren zuzendari nagusi Pedro Lopezekin, Errepideen Kontserbazio Zerbitzuko zuzendari Pablo Gonzalezekin eta kaltetutako lursailen jabe den Cementos Portland enpresako zuzendariarekin batera. 

Bere bisitan, Chivite kontseilariak agerian jarri du Foru Exekutiboak zirkulazioaren normaltasuna lehenbailehen lehengoratzeko hartu duen konpromisoa, izan ere, inplikatutako agente ororekin baterako lanean ari dira kalteak konpontzearren egingo diren ekintzak koordinatze aldera.

Nabarmentzekoa da otsailaren 27an, asteartea, prezipitazio handiak eragin zituen ur-bolumen osoaren gehiegizko pisuak eragindako luizia A-1 autobidearen 396. puntu kilometrikoan jazo zela, Olaztin; horren ondorioz, pilotez osatutako horma bat irristatu eta hautsi zen zeinek A-1 autobidearen erreiaren zati bat inbadituko zuen Irunerako norabidean.

Egin beharreko lanak

Eremuaren egonkortasuna eta segurtasuna bermatzeko, saneamendu-lanak burutuko dira eremu kaltetuetan eta euste-horma indartzeko neurriak hartuko dira. Gainera, bi erreiak itxita egongo dira Iruñerako noranzkoan, lan horiek amaitzen diren arte, autobiaren baitan bi noranzkoetako zirkulazioari eutsi ahal izateko ‘bypassa’ prest egon bitartean. 

Geologoak hala nola geoteknikoak egungo egoeraren azterketa tekniko zorrotza egiten ari dira, eta Nafarroako Gobernuko Errepideen Kontserbazio Zerbitzuko zuzendari Pablo Gonzalezek jakitera eman duenez, egoera modu eraginkor eta seguruan kudeatzeko irtenbide tekniko posibleak aztertzen ari dira.