2022ko abenduaren 2a

DNA bankuak Julio Butrón García identifikatu du Paternaingo hobitik ateratzean

Hobi honetan lortutako hirugarren identifikazioa da, eta Nafarroako Memoriaren Institutuak bultzatu du hobitik ateratzea
Paternaingo hobian aurkitutako gorpuzkiak.
camera_alt Paternaingo hobian aurkitutako gorpuzkiak.   Deskargatu irudia collections Irudi galeria

Nafarroako Gobernuko DNA bankuak Julio Butrón García identifikatu du aurtengo uztailean Paternaingo hobitik ateratako gorpuzkinen artean. 1906an jaio zen Sahagunen (Leon), Iruñeko geltokian tren-lanetan ari zen eta Izquierda Republicanako kide zen. Alicia Lumbreras Uriorekin ezkonduta zegoen, eta alaba bat zuen. Alaba horren lagin genetikoa erabakigarria izan da identifikaziorako.

Julio Butrón Garcíarena hirugarren identifikazioa da Paternaingo hobian, Gregorio Albo eta Manuel Serónekin batera. Guztiak atxilotu zituzten, Iruñeko geltokiko beste tren-kide batzuekin batera, 1936ko abuztuaren amaieran, beren sinpatia politiko eta sindikalengatik, beste akusaziorik gabe. Paternainera eraman zituzten, Zizurko Zendeara, eta han hil eta bi hilobitan lurperatu zituzten. Hainbat saiakeraren ondoren, uztailean aurkitu eta hobitik atera zituzten, Nafarroako Memoriaren Institutuaren eta Bakearen, Bizikidetzaren eta Giza Eskubideen Zuzendaritza Nagusiaren hilobitik ateratzeko programaren barruan.

2016an abian jarri zenetik, Nafarroako Gobernuaren DNA bankuak dagoeneko identifikatu ditu matxinatuek 1936ko kolpe militarraren ondoren zabaldutako indarkeriaren 35 biktima. Lanek aurrera jarraitzen dute trenbide-talde horren identifikazio genetikoa osatzeko, nahiz eta gorpuzki batzuen egoera azterketa genetikoak errepikatzera behartzen ari den, gorpuen nortasun indibidualizatua ziurtatzeko DNA kantitate nahikoa lortzeko.