2022ko otsailaren 28a

Nafarroako Gobernuak Herritarrei Arreta Emateko Bulego berria diseinatu du, parte-hartze prozesu baten bidez

Herritarrek inkesta baten bidez helarazi ahal izango dituzte proposamenak, zerbitzuak edo etorkizuneko kokapena iradokitzeko

Nafarroako Gobernuak Herritarrei Arreta Emateko Bulego berri bat irekiko du, bere diseinuan dituen beharrak kontuan hartuko dituena. Hori dela eta, Lehendakaritzaren eta Gobernu Irekiaren Zuzendaritza Nagusiaren bitartez, partaidetza-prozesu bat ireki da, nahi duten pertsonek proposamenak helarazteko aukera izan dezaten.

Helburua da espazio berri horrek aintzat hartzea autonomia-erkidegoaren beharrak, eta horiek haren funtzionamenduari eta hark eskaintzen dituen zerbitzuei buruzko alderdiak iradoki ahal izango dituzte. Alderdi horiek kontuan hartuko dira abiarazteko orduan, baita haren diseinuari, kokapenari edo ordutegiari buruzkoak ere, besteak beste.

Proposamenak jasotzeko, webgune bat prestatu da, gaztelaniaz zein euskaraz, Gobernu Irekiaren atarian. Bertan, erabiltzaileek ekarpenak egin ahal izango dituzte honako galdera hauetarako: zer zerbitzu behar ditu?, Non kokatzea nahiago duzu?, Nola izan behar du etorkizuneko bulegoak?, Nola izan behar du hitzordua?, hurrengo inkestaren bidez (gaztelaniaz/euskaraz) martxoaren 11ra arte.

Bulego presentzialetan ere bete ahal izango dira, erregistroan bertan, eta gaztelaniaz eta euskaraz egongo dira eskuragarri. Gainera, parte hartzeko saioak egingo dira barneko taldeekin eta tailer parte-hartzaile bat egingo da herritarrekin, martxoaren 14an, Iruñean. Parte hartu nahi dutenek izena eman dezakete helbide honetara idatziz: participacionciudadana@navarra.es

Ekimen horiek ematen dituzten ekarpenak eta ondorioak kontuan hartuko dira lortu nahi den herritarrentzako arreta-eredu berria definitzeko, bulego berriak herritarren benetako beharrei erantzun diezaien eta dagoeneko eskaintzen dituen zerbitzuak hobetu ditzan.
Aurreikuspenen arabera, 2022an hasiko da funtzionatzen. Hori erregistro orokorreko jauregiko bi leihatilen bilakaera izango litzateke, eta espazio berria martxan jarri ondoren, ez lukete bertan jardungo.

Irisgarritasun Planak eta Gobernu Irekia

Bulego horrek espazio % 100 irisgarria izango du, herritarrei Administrazioaren arreta- eta laguntza-zerbitzuetarako sarbidea, informazioa lortzea eta hasierako baldintza berdinetan parte hartzea errazteko, 2021eko Irisgarritasun Plan Operatiboan jasotzen den bezala.

Gainera, 2021-2023 Gobernu Irekiaren I. Planeko konpromisoetako bat betetzen duen ekintza da. Plan horren 4.2 puntuan, hain zuzen ere, herritarrei arreta emateko bulego berri bat irekitzea jasotzen da, arreta- eta harreman-eredu berria aplikatzeko.

Nafarroako Gobernuak kanal anitzeko arreta-eredu baten aldeko apustua egin du: telematikoa, telefono bidezkoa eta aurrez aurrekoa. Foru-administrazioak erregistro-bulegoen sare bat du, organikoki departamentu bakoitzaren mende eta funtzionalki erregistro orokorraren mende.

Plan horrek jasotzen duenez, beharrezkoa da herritarren arretarako bulegoak izatea, administrazioaren lehen mailako gai eta izapide guztien berri emateko, herritarrentzako bidaiak saihesteko, eta herritarrei administrazio elektronikoaren arloko aholkularitza eta laguntza eskaintzeko. Elektronikoki izapidetzen gidatzea, laguntzea eta irakastea; entzute aktiboa praktikatzea eta balio publikoa ematea. Azken batean, herritarrekin harremanak eraldatzeko joera izatea.

Era berean, 4.1 puntuarekin bat dator, Nafarroako Gobernuak herritarren arretarako eta harremanetarako eredu berri bat definitzeko duen konpromisoa jasotzen baitu. Horren funtsezko helburuak herritarrak ahalduntzea eta balio publikoa sortzea dira. Bai eta funtsezko balioen arabera ere, hurbiltasuna, irisgarritasuna, arintasuna, lankidetza, berrikuntza eta proaktibitatea.