(Edukira Joan)

Logotipo navarra.es

Castellano | Euskara | Français | English

Edukirako tresnak

Ezagutzera eman

  • Meneame
  • Delicious
  • Twitter
  • Google
  • Facebook

contacto de esta sección

Herritarren Arreta
Telefonoa: 948 012012
012*
Ordutegia:
  astelehenetik ostiralera, 8:00ak eta 19:00ak artean.
Helbide elektronikoa:
navarra@navarra.es
* Deiaren balioa: 0,34 euro, iraupena edozein dela ere.

Ikusi egun honetako albiste gehiago

Nafar Lansarek orientazio profesional pertsonalizatuko zerbitzuak eskainiko dizkie 6.600 langabeei urtea amaitu aurretik osteguna, 2017.eko abenduak 7


Nafarroako enplegurako orientazio profesionaleko sistema berria abian jarri da, eta barne hartzen du langabe bakoitzaren lan-aktibazioko historiala ezartzea eta laguntza horretarako sarbidea izatea, Nafar Lansareren bidez bakarrik


Transcripción textual del video

Nafar Lansarek orientazio profesionaleko doako zerbitzurako sarbidea eskaintzen hasiko da datorren astelehenean, abenduak 11, Nafarroa osoko 6.600 langabe baino gehiagori. Helburua da lan munduan adituak diren teknikariak jartzea haien eskura, enplegua aurkitzeko aukerak handitzeko.

Nafar Lansarek orientazio profesionaleko doako zerbitzurako sarbidea eskaintzen hasiko da datorren astelehenean, abenduak 11, Nafarroa osoko 6.600 langabe baino gehiagori. Helburua da lan munduan adituak diren teknikariak jartzea haien eskura, enplegua aurkitzeko aukerak handitzeko.

Zehazki, Nafar Lansarek 40 eta 49 urte arteko 3.000 pertsona kontratatuko ditu telefono mugikorrei SMSak bidaliz edo gutunak bidaliz. Horietatik, heren bat iraupen luzeko langabeak dira; 30 urtetik beherako 1.250 gazte; errenta bermatua jasotzen duten 1.830 pertsona inguru, eta desgaitasuna duten 560 pertsona.

6.600 pertsona horien arreta lan-munduan espezializatuta dauden erakundeen esku egongo da, Nafar Lansarek kontratatutakoak. Esleitutako antolatzaileek hitzordua hartzeko deituko die, eta hor, orientazio-langileek zalantzak argitu ahalko dituzte, diagnostiko bat egin (jarduera profesionala, gaitasunak, prestakuntza, enpleguak), eta beren egoeraren arabera, helburu profesionalak eta horiek lortzeko bideak zehazten laguntzea (ezagutzak, prestakuntza egiaztatzea, birziklatzea, motibazioaren lana eta abar).

Zerbitzua nahitaez onartu behar dute errenta bermatua edo langabezia-prestazioak jasotzen dituzten pertsonek, eta gainerakoentzat gomendagarria da, zerbitzuak enplegua bilatzen laguntzen duelako.

Erakundeak

Norberaren baliabideekin egindako orientazioaz gain, 10 enplegu-agentzietan eta Iturrondoko hirigunean kokatuta daudenak, Nafar Lansarek kontratuak sinatzen ari den erakundeen bidez ere emango du zerbitzu hau, dagokion lehiaketa publikoaren ondoren arreta orokorra, desgaitasuna duten pertsonen arreta eta gizartetik baztertzeko arriskuan dauden pertsonen arreta egiten duten 14 erakunde esleipendun izan direlako.

Erakunde esleipendun hauekin kontratuak sinatu dira, edo sinatzeko daude, eta guztira 6.642 orientazio-ekintza dira, honela banatuta:

Acción Laboral: 

4.000

Ilundain-Haritz Berri Fundazioa

1.000

Gaztelan Fundazioa

500

COCEMFE

363

Eraikuntzaren Lan Fundazioa

250

Gurutze Gorria

250

Koine-Aequalitas

126

Ijitoen Idazkaritza Fundazioa

79

ASPACE

74

6.642

 

Orientazio sistema bakarra

2017. urtean inflexio puntua izan da Nafarroako orientazio profesionaleko zerbitzuaren kudeaketan. Aurten "orientazio sistema bakarra" ezarri da, aldaketa hauek egin dituena:

1. Sarbide bakarra Nafar Lansareren bidez: enplegu-zerbitzu publikoak zerbitzurako sarbidea bideratzen du, eta hamar enplegu-agentzietan edo kontratatutako erakundeen bidez eman daiteke. Pertsona bat ezin izango da joan zenbait orientazio-erakundeetara joan zerbitzu bera edo antzekoak jasotzeko. Horri esker, zerbitzuaren beharrak ezagutuko dira eta Nafar Lansaren horren kaltiatea zainduko du.

2. Zerbitzuaren eskaintza proaktiboa: Nafar Lansare proaktiboki eskaintzen ari da zerbitzu hau, eta garrantzia handitzen ari da, lan-merkatuan gertatzen ari diren aldaketengatik, eskatzera itxaron gabe. Orain arte lanpostu-agentzia pribatuek artatzeko deribazioak bakarrik egiten ziren.

3. Enplegurako aktibazio historia bakarra: Nafar Lansarek eta orientazioan adituak diren erakundeek urte honetatik aurrera tresna informatiko bakarra dute (Orientasare), eta hor, pertsona batek bakarrik jasotzen dituen jarduera zerbitzu guztiak jasotzen dira, Osasuneko "historia klinikoaren" antzekoa dena: enplegagarritasun maila, zer orientazio/prestakuntza ekintza egin dituen, gaitasunak, aktibazio-jardueren jarraipena eta abar.
 

Kalitatea, eraginkortasuna eta itzultze soziala

Laparra lehendakariordeak nabarmendu du zerbitzua modu proaktiboan eskaintzeko lehen gutun eta SMS sorta honekin, legealdi honen lehen zatian kudeaketa-ereduari dagokionez egin den "erreforma prozesu sakonaren" bigarren fase hasiko dela.

Azaldu duenez, zerbitzua zenbait erakunderekin hitzarmenen bidez ematetik, norgehiagoka batera pasa da, eta eragileak dibertsifikatu ditu (14 erakunde esleipendun 2020ko abendura arte), talde desberdinen beharretara egokituta eta Nafarroako eremu guztietan egotea bermatuta. Iragankortasunez, 2017an zehar, zerbitzuaren ematea bermatzeko, Nafar Lansarek diruz lagundutako erakundeen laguntza ere izan du.

Laparra lehendakariordeak azpimarratu du sistema berriari esker, "eraginkortasun eta itzultze sozialeko irizpideetan" aurrera egiteko aukera egongo dela. "Nafar Lansare orientazio-sistemaren eragilea izatera pasa da, kalitatezko parametroak sartuz, orain arte Nafar Lasaren genuen ekintza motaren arabera zenbaki-erregistroaren aurrean. Eskaera zehatza ezagutuko dugu, langabeek enplegua bilatzeko autonomia maila eta egindako ekintzen trazabilitatea", esan du, hala ere, sistemak oraindik hobetzeko aukera duela gogoratu du. Otsailean Orientasare-ren bertsio hobetu bat aktibatuko da.

Deribatzeko eta orientatzeko irizpideak

Nafar Lansarek erakunde kontratatuetara deribatzeko irizpideak ezarri ditu. Oro har, zerbitzu publikoak 30 urtetik beherako gazteak zuzenean artatuko ditu (Gazte Bermea), enplegu-eskatzaile berriak, 50 urtetik gorakoak, genero-indarkeriaren biktimak eta estatu-prestazioak jasotzen dituztenak (PAE, Prepara...). Tuteran eta Altsasun Gizarte Zerbitzuekin koordinatutako (Ersis) arreta proiektu pilotu bat ere garatzen da. Zerbitzu Publikoak beste baliabide batzuk ere finantzatzen ditu, eta horien bidez, orientazioa ematen du: Lantegi Eskolak, Programa Integratuak eta enplegu-agentziak.

Orientazioko banakako historiala jasoko duen tresna informatikoa "Orientasare" da, eta aurten jarri da abian. Nafar Lansareko teknikariek eta erakunde espezializatuek erabiltzen dute.

Orain arte 26.000 pertsona ingururen historiala aktibatu da: 16.130 pertsona, Nafar Lansareko agentzietan, eta 10.400, orientazioan espezializatuta dauden erakundeei. Horietatik, 4.000 2017an artatu dituzte, eta 6.600i egun hauetan deituko diete. Artatutako pertsona guztietatik, orain arte 9.221 enplegagarritasun diagnostiko egin dira eta 7.000k laneratzeko ibilbide pertsonalizatua egin dute, profesionalen laguntzarekin.

Orientazio zerbitzua

Orientazioa gero eta garrantzitsuagoa da lan-merkatuaren aldaketen aurrean: laneko ezegonkortasun handiagoa, enplegu aldaketak, lanpostu berrietara egokitu beharra, industriaren automatizazioa eta abar.

Zerbitzuak egokitzen laguntzen du, iraupen luzeko langabeziak eragiten duen giza kapitalaren suntsitzea murrizten du, jarduera profesionalak sustatzen ditu eta prestazioen mendekotasuna saihesten du zenbait azterlanen arabera.

Orientazio-zerbitzuen intentsitatea desberdina da, pertsona bakoitzaren autonomia-mailaren araberakoa delako. Besteak beste hauek izan daitezke: lan-merkatu bati buruzko zalantza bat argitzea; lan mugikortasuna edo curriculum bat egitea diagnostiko bat egin arte (eskumenak identifikatzea, enplegagarritasuna baloratzea eta abar), langabe baten berariazko konpromisoa lana aktibatzeko "ibilbide" bati jarraitzeko (prestakuntza, egiaztatzea eta abar), teknikari batekin hitzartuta.


Prentsa oharra:

Albiste hau osorik izan nahi baduzu PDF artxibo batean sakatu hemen

Dokumentazioa:
Bideoa
Nafarroako Gobernua

Jar zaitez gurekin harremanetan | Erabilerraztasuna | Lege abisua | Webaren mapa