Lurralde kohesioak 4 milioi euroko diru-laguntza eman du Nafarroako 12 errepideetako zati kaltetuenak birgaitzeko

Bide-segurtasuna handitzea helburu duten jarduerek lau asteko epea izango dute
2021ko abuztuaren 13a
Herri-Lanek Nafarroako 12 errepidetan zorua indartzeko eta hobetzeko lanak esleitu dituzte.
camera_alt Herri-Lanek Nafarroako 12 errepidetan zorua indartzeko eta hobetzeko lanak esleitu dituzte.  Deskargatu irudia collections Irudi galeria

Lurralde Kohesiorako Departamentuak, Herri- Lanen eta Azpiegituren Zuzendaritza Nagusiaren bitartez, 4.132.231,40 euroren truke esleitu ditu Nafarroako 12 errepideetako zati kaltetuenetan zorua birgaitzeko lanak. Bide-segurtasuna hobetzea helburu duten jarduerek lau asteko epea izango dute eta sei lotetan banatu dira, eremu geografikoen arabera banatuta.

Iruñean hainbat errepidetako zorua birgaituko da: NA-240-A, Iruña-Gasteiz; PA-34, Iruñera sarrera mendebaldetik eta PA-30, Iruñeko ingurabidea 18+000 eta 20+750 kilometroen artean. Lan horiek Viaria Aglomerado S.L-ek egingo ditu.

Mugairiko lanak Viaria Aglomerado S.L enpresak egingo ditu eta NA-138 Iruña-Frantzia (Alduides) errepideako zorua indartuko da.

Irurtzunen, Lizarra eta Beasain arteko NA-120 errepidean eta Sakanako A-10 errepideko lanak Asfaltos Biurrun S.A enpresak egingo ditu.

Lizarraldeko errepideetako lanak Excavaciones Redondo Solozabal S.L-ek egingo ditu Acedo eta Lodosa arteko NA-129 eta NA-134 Ebroko Lotunean.

Tafallan, Conservación y Mantenimiento de Infraestructuras S.L enpresak egingo ditu N-121 Iruña-Tutera, NA-115 Tafalla – Azkoien - Rincón de Soto.

Azkenean, Tuteran N-113 Iruña-Madril eta NA-115 Tafalla – Azkoien – Rincón de Soto errepideko lanak Conservación y Mantenimiento de Infraestructuras S.L-ek egingo ditu.

Zorua egokituz bide segurtasuna hobetzeko

Jarduketa honen bidez, Herri Lan eta Azpiegituren Zuzendaritza Nagusiak ibilgailuentzako azalera seguruagoa eta erosoagoa jarri nahi du, erabiltzaileen bide segurtasuna hobetzeko.

Kontserbazio Zerbitzuko teknikariek egindako berrikuspenaren ondorioz, agerian geratu da zatirik kaltetuenetan deformazioak daudela pneumatikoaren eta zoladuraren arteko ukipen-eremuan, eta zoruaren geruza-multzoaren kohesioa hondatzen dela. Kasu batzuetan, zoladura-zatiak altxatu behar dira, eta zuloak sortzen hasi dira.

Obrek jarduketa mota desberdinak izanen dituzte, zoruaren egoeraren arabera: fresaketa duten tarteak eta errodadura berritzea, zuloak, karraskariak, deflexioak etab. dituzten azaleretan; edo errodadura sendotzeko geruza bat zabaltzeko zatiak, behar den tokietan fresatu eta hondatuenak jarri ondoren. Gainera, ukitutako seinale horizontalak berrezarriko dira.