2021ko maiatzaren 5a

Lurralde Kohesiorako Departamentuak 2,9 milioi inbertituko ditu Iruñako Ekialdeko Ingurabidea Mugarteakin eta zerbitzu-bide berri batekin konektatzeko lotune berri batean

Helburu honekin, Gobernuak presazkoa deklaratzen du obra hauek exekutatzeko lursailak desjabetzea
Deskargatu irudia Irudi galeria

Lurralde Kohesiorako Departamentuak, Obra Publikoen eta Azpiegituren Zuzendaritza Orokorraren bitartez, 2,9 milioi euro inbertituko ditu lotune berri bat gaitzeko Iruñako Ekialdeko Ingurabidea (PA-30) Mugarteako egoitza eremuarekin konektatzeko zein Mutiloa eta Iruñako Mendillorri auzoaren artean dagoen. Inbertsio horrek ahalbidetuko du, gainera, alboko zerbitzu baten eraikuntza zeinek balioko duen bide hau eremuan existitzen diren sarrera eta irteera ezberdinekin konektatzeko, baita Mendillorri eta Mugartea arteko errepide tartean pantaila akustiko bat instalatzeko ere.

Helburu honekin, Nafarroako Gobernuak onartu du, bere gaurko saioan, obra hauek eragiten dituen ondasunen eta eskubideen derrigorrezko desjabetzearen presazko adierazpena. Neurri honekin, zeinen batez besteko kostua 65.117 eurokoa den, jarduketa honen izapideak arintzea bilatzen da.

Denbora gutxi barru obren lizitazioari ekiteko helburuarekin, Obra Publikoetatik 20212an behin-betiko onartu zen proiektua eguneratzen amaitu da, araudi berriarekin egokitzeko, kaltetutako zerbitzuak berrikusteko hala nola prezioak eguneratzeko, onartu zenetik iragandako denbora kontuan hartuta.

Mugarteakin eta zerbitzu-bide berriarekin konektatzeko lotune berria

Iruñako Ekialdeko Ingurabidea Mugarteakin konektatzeko lotune berriak, Mugarteako “Soto de Lezkairu” egoitza eremu berritik datorren trafikoa bilduko du, baita Entremutilvas eremuko balizko beste trafiko batzuk ere zeinek dagoeneko existitzen den biribilgunearen bitartez Ekialdeko Ingurabidera sartu nahiko duten.

Bi adarrek, bat sartzeko eta beste a irteteko, konektatuko dute biribilgune hau eremu honetan PA-30 ingurabiderantz sarrera eta irteera mugimenduak zentralizatuko dituen zerbitzu-bidearekin. Ekialdeko Ingurabidetik datorren trafikorako biribilgunean sartzeko adarrak bi errailekin kontatuko du, trafikoa xurgatzeko ahalmena hobetzeko helburuarekin, irteerakoak errail bakarrarekin kontatuko duen bitartean.

Alboko zerbitzu-bide berriari dagokionez, eremuan existitzen diren sarrera eta irteera eremuekin konektatuko da. Zerbitzu-errail honek barne hartuko du Mendillorrin existitzen den beheko pasagunetik gasolindegia pasa arteko tartea,  zein Mugarteako bide berriaren 300 metro hegoaldera dagoen. Bidearen amaierako azelerazio errail batek trafikoa Ekialdeko Ingurabidera sartzea ahalbidetuko du.

Azpimarratzekoa da bide hau tarte honetan Ekialdeko Ingurabidean sarrera eta irteera bakarra izango dela, helburua izanik edukiera handiko bide honetan trafikoaren jariakortasuna erraztea eta bide segurtasuna ahalik eta gehien zaintzea.

Aurreikusita dago PA-30 Ingurabidearekiko paraleloa den zerbitzu-bide honek 3,50 metroko zabalerako galtzada batekin kontatzea, bi erraileko tartetan salbu, esaterako Mendillorritik edo Mugarteatik datozen ibilgailuen sarrera, zeinetan galtzadaren zabalera 7 metrotara iritsiko den. 

Proiektuak barne hartzen du, era berean, pantaila akustiko baten instalazioa Mendillorri eta Mugartea artean dagoen zerbitzu-bidearen tartean, existitzen diren etxebizitzetarako trafikoak eragindako zarata murrizteko helburuarekin. Horretarako lurrezko mendixka txiki bat eraikiko da bere gainean instalatzeko  474 metroko luzerako eta 4,5 metroko altuerako soinuaren aurkako pantaila berezi bat.