2025ko otsailaren 25a

Nafarroa Marka kanpoan Nafarroa indartsua eta miretsia izan dadin eraikitzen jarraitzeko tresnatzat jo du Chivite Lehendakariak

Nafarroa Marka Mahaiaren eraketaren buru izan da; hau da, adostasunak sortzeko eta proposamenak egiteko organo politikoa, eta 2025ean talentua, enpresak eta berrikuntza izango ditu lehentasunezko ardatz moduan
La Presidenta Chivite preside la constitución de la Mesa Marca Navarra en Roncal Irudi galeria

La Presidenta de Navarra, María Chivite Navascués, ha presidido este martes en Roncal / Erronkari la constitución de la Mesa Política de Marca Navarra, órgano de participación transversal ideado para impulsar la identidad colectiva, el progreso económico y social, y proyectar Navarra en el exterior como comunidad innovadora, sostenible e igualitaria. En la sesión constitutiva se ha informado a representantes de todo el arco parlamentario de que en 2025 se dará un desarrollo prioritario al eje dedicado al talento, las empresas y la innovación.

Maria Chivite Navascues Nafarroako Lehendakaria izan da Erronkarin astearte honetan Nafarroa Marka Mahaiaren eraketaren buru; hain zuzen ere, zeharkako partaidetzarako organoa da, nortasun kolektiboa eta aurrerapen ekonomikoa eta soziala bultzatzeko eta Nafarroa kanpoan komunitate berritzaile, iraunkor eta berdintasunezkoa bezala proiektatzeko sortua. Mahaia eratzeko saioan legebiltzarreko arku osoko ordezkariei adierazi zaie 2025. urtean batez ere talentuari, enpresari eta berrikuntzari eskainitako ardatza garatuko dela. 

Nafarroa Markako Mahai Politikoaren lehen saioan izan dira, halaber, Felix Taberna lehen presidenteordea eta Lehendakaritza eta Berdintasun kontseilaria, eta Ana Ollo bigarren presidenteordea eta Memoria eta Bizikidetza, Kanpo Ekintza eta Euskara kontseilaria, Nafarroako Parlamentuan ordezkaritza duten taldeek izendatutako ordezkari politikoekin batera. Zehazki, Cristina López Mañero (UPN), Tirso Calvo (PSN), Irati Jiménez (EH-Bildu), Blanca Regúlez (Geroa Bai), Eva Gorri (PP), Mª Eugenia San Martin (Contigo-Zurekin) eta Emilio Jiménez (Vox) izan dira bileran.

Presidenteak "elkarrizketarako eta estrategiarako gunea" dela esan du, "lurralde honek bere nortasunarekin, garapenarekin eta etorkizunerako proiekzioarekin duen konpromisoa adierazten duena". Horrela, Nafarroako Marka "logotipo edo eslogan batetik haratago, marka garena da, irudikatzen duguna, nola nahi dugun gure mugen barruan eta kanpoan ikus gaitzaten" definitu du.

2025, Presidentearen iritziz, Nafarroako Marka garatzeko funtsezko urtea da, nazioartekotze ekonomiko eta kulturalarekin, berrikuntzarekin eta iraunkortasunarekin, gizarte- eta lurralde-kohesioarekin, talentuari dei egiteko efektuarekin eta kide izatearen sentimendua indartzearekin lehentasunezko helburu gisa.

Nafarroa Markak oraina eta etorkizuna, nortasuna eta indarguneak helburuekin lotu nahi ditu. Izan ere, Foru Erkidegoaren aniztasuna Nafarroako gizartearen aktibo bat da, eta ez arrisku bat, Maria Chiviterentzat: "Kontraesana dirudien arren, aniztasunak batzen gaitu. Nafarroa erkidego berritzailea, iraunkorra eta berdintasunezkoa da, markaren sustapenaz haratago. LHko ikasleek % 100eko enplegagarritasuna dute, gure BPG industriala % 30etik gorakoa da, Europako 100 eskualde berritzaileenetako bat gara eta emakumeen lorpen handienetako bat... eta hori ez da Gobernuaren arrakasta, Nafarroako gizartearena baizik ", adierazi du Nafarroako parlamentarien aurrean.

2025eko sustapen-estrategia, baita Nafarroan ere

Bileran Víctor Goñi Komunikazioko eta Proiekzio Instituzionaleko zuzendari nagusiak ere hartu du hitza, Nafarroa Markaren proiektuari bultzada ematen dion Gobernuaren batasuna baita.

Goñik talentua, enpresak eta berrikuntza ardatzaren aukeraketa lehentasun gisa azaldu du, "ekonomiarako mundu mailako ziurgabetasunaren testuinguruan izen ona bereizteko beharrezkoa delako".

Goñik azaldu duenez, Nafarroa Markak Foru Administrazioaren eta bere sozietate publikoen bultzada izango du, baina helburua "gizarte zibilari heltzen dion aliantzaren kultura" ezartzea da.

Horretarako, gobernantzarako zuzendaritza-talde exekutibo batek markaren proiektua bultzatuko du, estrategiaren ardatzei lotutako bost azpitalderekin. Komunikazio eta Proiekzio Instituzionaleko zuzendari nagusia bera buru dela, zuzendaritza-taldea osatuko da Plangintza, Berrikuntza, Industria, Unibertsitate, Kanpo Ekintza, Turismo, Gazteria eta Berdintasuneko zuzendaritza nagusietako ordezkariekin, bai eta Nafarroako Enpresa Korporazio Publikoko (CPEN) ordezkariekin ere. Talde eragile horren araberakoak izango dira estrategiaren lau ardatzetako bakoitzaren gaiak.

Lehentasunezko ardatza bi taldetan banatuko da: talentua eta enpresak, batetik, eta berrikuntza, bestetik. CEN, ANEL, AIN, Nafarroako Ganbera, Industria Fundazioa, NUP, Nafarroako Unibertsitatea, Polo Iris eta Aditech bezalako erakundeak gonbidatuko dira parte hartzera, baita erreferentziazko sindikatuak ere.

Parte-hartzea estrategiaren ardatz guztietara zabaltzen da. Lehenengoan, Bizi Kalitatean, Nafarroako Udal eta Kontzejuen Federazioa, Nafarroako fundazioak, GKEak eta boluntariotzako erakundeak daude, besteak beste. Turismoa aberastasuna eta aniztasuna ardatzean, berriz, Iruñeko eta Tuterako udalak sartuko dira, NUKFz eta ostalaritza elkarteez gain. Lurralde-identitatearen ardatzean, hasierako lanak gehiago informatuko baitira, erronka demografikoa azpimarratuko da.

Eskualdez gaindiko marka hedatzeari dagokionez, Nafarroa "eragin handiko" ekitaldietan egotea planteatzen da. Hori da Rebuildexporen kasua, Madrilen, apirilaren 23tik 25era bitartean. Azoka horretan, Nasuvinsak "Eraikitzeko modu bat" defendatuko du, "Funtzionatzeko modu bat" Nafarroako Markaren tagline ofizialaren deklinazioa, Foru Erkidegoa gonbidatua izan baita eraikuntza eraginkor eta jasangarrian berritzailea den Europako eskualdearen adibide gisa. Esparru horretan, ekitaldira enpresa eta erakunde publiko garrantzitsuetako komunikazio-zuzendari izateko agindua eman duen publikoari irekiko zaio, bai eta Madrilen lan egiten duten zuzendari nafarrei eta hirian aktibo dauden nafar taldeei ere.

Bartzelona izango da aurten Nafarroa Markaren beste mugarri bat. Kataluniako hiriburuan "Turismoa, aberastasuna eta aniztasuna" ardatza indartuko da, gastronomiari eta naturari lotutako kalitatezko turismoaren alderdian, eta, horretarako, definizio-prozesuan dagoen ekitaldi baterako lehen kontaktuak ere garatzen ari dira.

Goñik zehaztu duenez, eskualdez gaindiko hedapena eskualdekoarekin osatzen da. Iruñean eta Tuteran Nafarroa Marka dinamizatzeko ekintzen ondoren, hurrengo kokalekuak Tafalla, Lizarra eta Altsasu izango dira, bertako alkateen eskutik, programatutako ekintzetan tokiko herritarrak sartuta.

Zuzendari nagusiak nabarmendu du ezinbestekoa dela Nafarroa Markari sendotasun, koherentzia eta ikusgarritasun handiagoa ematea, baita ikusmen-, narrazio- eta soinu-identitateak lerrokatuz ere. Amaitzeko, Nafarroako Markaren Mahai Politikoa elkarrizketa-eremu eraikitzaile eta integratzaile batean eratzera dei egin du, "gure marka kolektiboaren arrasto bereizgarri gisa".