2021ko azaroaren 30a

Ciriza kontseilaria eta Lesaka eta Berako alkateak, N-121-A errepideko 5. zatian, Sunbilla eta Endarlatsa artean, egin daitezkeen hobekuntzak aztertzen ari dira

Lotura berri bat aztertzen ari dira Lesakan, eta Berako irteera berri bat Iruñerantz, maila desberdineko lotune erdi batekin
Lesakako eta Berako alkateekin biltzeko une.
camera_alt Lesakako eta Berako alkateekin biltzeko une.  Deskargatu irudia collections Irudi galeria

Bernardo Ciriza Lurralde Kohesiorako kontseilariak eta Ladis Satrustegui eta Aitor Elexpuru Lesakako eta Berako alkateek hainbat bilera egin dituzte azken hilabeteetan N-121-A errepidearen 5. zatian, Sunbillatik Endarlatsara doanean, hobekuntzak sartzeko. Pedro López Herri-Lanen eta Azpiegituren zuzendari nagusiak ere parte hartu du topaketetan, eta Juan Carlos Unanua Igantziko alkateari ere eman dio horren berri.

Lesakan lotura berri bat egitea eta Berako Iruñerako irteera berri bat egitea aztertzen ari dira, maila desberdineko lotune erdi batekin. Gainera, lehentasun handienetako bat izango da hirugarren aurreratze-erreia duten eremu erabilgarriak handitzea, bai eta bi noranzkoak banatzeko 2 metroko erdibitzailea duten eremuak ere.

Elkarrizketa horiek Lesakako, Berako eta Igantziko udalek N-121-A errepidearen 5. zatia eraikitzeko proiektuari aurkeztutako alegazioen azterketaren barruan kokatzen dira.

Sunbillatik Gipuzkoako mugaraino

Gogoratu behar da N-121-A errepideko 5. zatiak 16 kilometro dituela Arrigazteluko tunelaren iparraldeko irteeratik, Sunbillan (p.k. 52+670), Endarlatsako zubiraino, Gipuzkoarekin muga egiten duena (p.k.  68+440).

2+1 bideak zirkulazioaren bi noranzkoetako errepideak dira, eta hiru errei dituzte eskuragarri. Erdiko erreia norabide batean edo bestean aurreratzeko erabiltzen da, zirkulazioaren beste noranzkoaren eta erdibitzaile gaindiezin baten arteko tarte erregularren bidez. Nazioartean oso hedatuta dagoen bide-diseinua da, kontrako noranzkoan zirkulatzen duten aurreratzeen % 100 kentzea ahalbidetzen duena.

Diseinu horrek nabarmen murrizten du aurrez aurre talka egiteko arriskua, hori baita N-121-A errepidearen egungo istripu-tasaren eragile kaltegarriena. Gainera, ilarak errazago desegiteko aukera ematen du, aurreratzeko eremuak optimizatzen baitira.