(Edukira Joan)

navarra.es

Castellano | Euskara | Français | English

  • Merkataritza :
    • 150/2004 Foru Dekretua, martxoaren 29koa, Nafarroako Saltoki handien lurralde ereduaren erregelamendua onesten duena

Edukirako tresnak

Ezagutzera eman

  • Meneame
  • Delicious
  • Twitter
  • Google
  • Facebook

150/2004 Foru Dekretua, martxoaren 29koa, Nafarroako Saltoki handien lurralde ereduaren erregelamendua onesten duena

 

(2004ko 48. NAOn argitaratutako testua, apirilaren 21ekoa)

Atarikoa

Merkataritzako eskaintzaren kontzentrazioa fenomeno ekonomiko-sozial garrantzitsua izan da azken hamar urteetan. Nafarroako merkataritza arautzen duen uztailaren 12ko 17/2001 Foru Legeak araubide juridiko bat finkatu du fenomeno horrek sortutako saltoki handiei aplikatzeko. Joera horrekin batera, aldaketa batzuk gertatu dira pentsamoldean, gustuetan, premietan, maila ekonomikoetan, garraiobideetan, ohituretan eta gizarte roletan. Dena den, egia bada ere "saltoki handiak" kontuan hartu beharreko errealitate sozio-ekonomiko baten ondorio direla, esan behar da saltoki horiek ugalduko balira, zaila izanen litzatekeela gaur egun dauden merkataritza eremuek irautea eta horrek nagusitasuneko egoera onartezinak sortuko lituzke merkatuan. Azpiegitura eta ekipamenduen lurralde orekak ere establezimendu horien eragina jasan lezake. Eragin hori arriskugarria izan liteke hiriaren ereduarentzat ere, elkarbizitzarako bilguneak dituen hirigunearen sustapenean oinarritutako ereduarentzat, alegia. Babestu beharrekotzat jotzen den ereduarentzat, hain zuzen.

Hori abiapuntu, uztailaren 12ko 17/2001 Foru Legeak establezimendu handien araubide juridiko bat ezarri du. Haren barruan, funtsezko elementua da saltoki handien lurralde eredua, baloraziorako legezko irizpideak finkatzeko baliabide gisara definitzen baitu, Nafarroako Foru Komunitatean saltoki handiak ireki, eraiki edo handitzeko baimenak eman edo ukatzeko.

Gauzak horrela, merkataritza arautzen duen foru legearen bosgarren xedapen gehigarriari jarraikiz, Nafarroako Gobernuak saltoki handien lurralde ereduaren arloko garapen erregelamendu bat onetsi behar du, indarra duen lurralde eredutik abiatuta. Nafarroako Gobernuak erregelamendu hori egiteko eskatu dio Nafarroako Merkataritza eta Industria Ganberari, horrela arau gisa funtzionatuko baitu.

Nafarroako Merkataritza arautzen duen uztailaren 12ko 17/2001 Foru Legearen 63.2.b) artikuluari jarraituz, foru dekretu honek Nafarroako Txikizkako Merkataritzako Kontseilu aholku-emailearen irizpena behar izan du, eta haren adostasun txostena eskuratu zuen 2002ko azaroaren 14ko bilkuran.

Nafarroako merkataritza arautzen duen uztailaren 12ko 17/2001 Legearen 18.3 artikuluan ezarritakoari jarraikiz, Nafarroako saltoki handien lurralde ereduaren erregelamenduaren proiektua 2003ko martxoaren 7ko Nafarroako Aldizkari Ofizialean (29. zk.) argitaratu eta jendaurrean egon zen hilabete batez, Nafarroako Gobernuak behin betiko onespena eman aurretik.

Orobat, eta Nafarroako Kontseiluari buruzko martxoaren 16ko 8/1999 Foru Legearen 16.1.f) artikuluan xedatutakoari jarraituz, Nafarroako Gobernuaren 2003ko abenduaren 15eko erabakiaren bitartez hartu zen kontuan Nafarroako saltoki handien lurralde ereduaren erregelamendua onesten duen foru dekretuaren proiektua, Nafarroako Kontseiluak beharrezko txostena eman zezan. Eta 2004ko martxoaren 9an eman zuen txosten hori, bere adostasuna adierazi zuena.

Hori horrela, Industria eta Teknologia, Merkataritza eta Lan kontseilariak proposaturik, eta Nafarroako Gobernuak bi mila eta lauko martxoaren hogeita bederatzian egindako bilkuran hartutako erabakiarekin bat, dekretatu dut:

Artikulu bakarra

Nafarroako saltoki handien lurralde ereduaren erregelamendua onestea. Haren testua ondotik heldu da.

Azken Xedapen Bakarra

Foru dekretu honek Nafarroako Aldizkari Ofizialean argitara eman eta biharamunean hartuko du indarra.

NAFARROAKO SALTOKI HANDIEN LURRALDE EREDUAREN ERREGELAMENDUA

1. artikulua. Xedea.

Nafarroako Foru Komunitateko saltoki handien lurralde ereduaren helburu nagusia da saltoki handien ezarpena egoki antolatzen dela sustatzea, eremuen eta banaketa moduen arteko ekipamendu orekatua lortzearren, herritarrek beraien erosketa beharrizanak behar bezala asetu ahal ditzaten, eta aldi berean lurralde oreka bermatzea, Nafarroako merkataritzaren eredu orokorraren barrenean.

2. artikulua. Edukia.

Nafarroako Foru Komunitateko saltoki handien lurralde ereduak ondoko elementuak izanen ditu baloratu eta zehazteko:

a) Nafarroako Foru Komunitateko merkataritzako eskaintza eta eskaria aztertzea. Merkataritzako egituraren, eskatzaileen eta Nafarroako gastu-fluxuen definizioa.

b) Erreferentziako lurralde eredua: Nafarroarendako merkataritzako egituraren prototipo egokiena da, Foru Komunitatean ezarri nahi den merkataritzako egituraren enkoadre integratua, Komunitatearen eta hiriaren eredu kontzeptualaren definizioa barne, dakarrelakoz. Merkataritza-orekako eremuen eta erkidegorako oreka mailen definizioa.

c) Merkataritza eremu handiak jarri zein handitzeko proiektuak ebaluatzeko prozedurak eta lizentzia berariazkoa eman edo ukatzeko irizpideak zehaztea.

d) Ereduaren jarraipena egiteko adierazleak, Nafarroako merkataritzaren garapena behar bezala balioesten lagunduko duten adierazleak diren aldetik.

e) Lurralde eremuak eta oreka mailak zehazteko metodologia zehaztu eta abiaraztea.

3. artikulua. Printzipio gidariak.

Merkataritza antolatzeko printzipio gidariak, lurralde eremuaren oinarriak direnak, ondoko hauek dira:

1. Jendeari kalitate, barietate, prezio eta ordutegiaren aldetik baldintza onak dituzten artikuluak eskaintzea, txikizkako saltokien egungo egoerari eta garapen joerei jarraikiz.

2. Erosteko joan-etorriak gutxiagotzea, batez ere eguneroko artikuluei dagokienez.

3. Txikizkako saltokien modernizazioa eta enpresa-eraginkortasuna bultzatzea.

4. Monopolio egoerak edo merkatu-nagusitasuna saihestea.

5. Saltoki ertainak bultzatzea handien aurretik.

6. Hirigunean sartutako lokalak bultzatzea.

7. Gastu-galerak saihestea.

8. Kanpoko gastua erakartzeko bide ematea.

9. Enplegua sortzea sustatzea.

10. Unean-uneko merkataritzako egituraren modernizazioari behar den beta ematea.

4. artikulua. Kontzeptuak.

1. Merkataritza-orekako eremua.

Merkataritza-orekako eremuak Nafarroa osatzen duten merkataritzako aldeak dira. Faktore geografikoen, komunikazio-bideen, eremuko herriburu baten menpekotzaren eta beste faktore batzuen aldetik merkataritza-fluxu berdintsuak dituzten udalerriek osatzen dituzte.

Ereduaren analisirako lurralde unitateak dira, eta haien barruan eskaintzaren eta eskaeraren arteko oreka bilatu behar da.

Nafarroak merkataritza-orekako hamabi eremu ditu, ondoko hauek: Baztan, Bera, Leitza, Altsasu, Pirinioaldea, Lizarra, Iruña, Zangoza, Viana, San Adrian, Tutera eta Tafalla.

Erregelamendu honen 1. eranskinean eremu horietako udalerriak ageri dira. Industria eta Teknologia, Merkataritza eta Lan Departamentuak merkataritza-orekako eremuen osaera eguneratu eta, ahal den neurrian, Nafarroako Lurralde Estrategian ezartzen diren aurreikuspenetara egokituko dira.

Merkataritza-orekako eremuak zona geografikoak dira, eta uste da Nafarroak gastu gehigarria erakartzen ahal duela horietan. Eremu horiek, oro har, kanpoko udalerriek osatuko dituzte, Nafarroako merkataritza-orekako eremu periferikoen hogeita hamar minutuko isokronen barruan dauden udalerriek, hain zuzen. Dena den, formatu bereziak ebaluatzeko, eraginpeko eremu hori handitu ahalko da, behar bezala justifikaturiko kasu berezietan betiere.

2. Eremuko herriburua.

Eremuko herriburua da, erosteko ohituretatik heldu den gastu-mugikortasunaren arabera, merkataritza-orekako eremua osatzen duten inguruko udalerrientzat merkataritza-erakarpeneko gunetzat hartzen dena.

3. Merkataritza arloan bete beharreko eskaera eta egun dagoen merkataritza-eskaintzak erakartzen ahal duen gastua.

3.1. Herri edo merkataritza-orekako eremu bakoitzean merkataritza arloan asebete beharreko eskariak ondoko osagai hauek izanen ditu:

a) Merkaturatzen ahal den gastua, Nafarroako bizilagunek Nafarroan egina. Hori kalkulatzeko, kontuan hartuko da bizilagunen kopurua eta pertsona bakoitzak artikulu mota bakoitzean gastatzen duen batez besteko diru kopurua, Estatistikaren Nazio Erakundearen Famili Aurrekontuei buruzko Inkestatik eta, hala behar izanez gero, Nafarroako merkataritza arloko eskariari buruzko azterlan osagarrietatik abiaturik.

b) Bizilagunek kanpoan egiten duten gastua berbideratzea. Erosketak eta aisia direla eta, merkataritza-orekako eremu batetik at egindako gastua berbideratzeko, printzipio gidarietatik heldu diren ondoko arau hauek aplikatuko dira:

-Merkataritza-orekako eremu bateko biztanleek eguneroko artikuluak erosteko kanpoan egiten duten gastua eremuaren barruan egin behar da, eremuko herriburuan edo 3.000 biztanletik gorako edozein herritan.

-Herriburua duen merkataritza-orekako eremu bateko biztanleek egunerokoak ez diren artikuluak erosteko Nafarroatik kanpo egiten duten gastua, herriburu horretan asebete behar du, merkataritzan duen garrantzia indartzeko.

-Herribururik ez duen merkataritza-orekako eremu bateko biztanleek egunerokoak ez diren artikuluak erosteko Nafarroatik kanpo egiten duten gastua jatorrizko merkataritza-orekako eremu horretako 3.000 biztanletik gorako edozein herritan egin behar da, kanpoko helmuga hurbil badago, edo Iruñean, erkidegoko hiriburua den aldetik, urrun badago.

c) Kanpotarren gastua Nafarroara ekartzea. Artikulu motaren arabera kalkulatuko da, erakargarritasunari buruz egin beharreko inkestetatik abiaturik eta bertan sartuko dira bai gaur egun Nafarroak erakartzen duen kanpoko gastua, bai merkataritza-orekako eremuen zabalkuntzaren mugapenari jarraikiz, erakartzen ahal den kanpoko-mugako gastua.

3.2. Herri edo merkataritza-orekako eremu bakoitzaren merkataritzako eskariak erakartzen ahal duen gastua kalkulatzeko, kontuan hartuko da bertako saltokien salmentarako azalera garbia, Nafarroako Merkataritzako Establezimenduen Erroldaren arabera, eta hari metro karratu bakoitzeko salmenten batez besteko ratio nazionalak aplikatuko zaizkio, merkataritza-formatu bakoitzean eta merkataritzako banaketari buruzko argitalpen espezializatuetan oinarri hartuta kalkulatuak.

4. Oreka maila.

Merkataritza-orekako eremu baten oreka maila, ereduan aipatutako artikulu-kategoria bakoitzari dagokiona, zehazteko, asebete beharreko eskariaren balioen eta egun dagoen merkataritzako eskaintzak erakartzen ahal duen gastuaren arteko aldea kalkulatu behar da, bi kopuru horiei ondoren azaltzen diren modulazioak aplikatu ondoren.

a) Asebete beharreko eskari modulatua.

4.3.1. artikuluan azaldutako asebete beharreko eskariari ondoko modulazio hauek aplikatuz kalkulatzen da:

-ehuneko +5 gehienez, eskariaren fluxuen zenbatespenen errore aldea konpentsatzeko;

-ehuneko +15 gehienez, artikuluaren arabera, udalerri jakin batzuei emandako merkataritza-eginkizuna, batez ere eremuko herriburua badira.

b) Egun dagoen merkataritza eskaintzak erakartzen ahal duen gastua, modulatua.

Hori kalkulatzeko, 4.3.2. artikuluan azaldutako merkataritzako egungo eskaintzari modulazio bat aplikatu behar zaio, ehuneko -10 gehienez, egun dauden merkataritza formatuak berritzeko gehieneko maila baita.

5. Merkataritza-formatuak.

Saltoki handien lurralde ereduari begira, merkataritza-formatuak dira, artikuluen arabera azalduta, erregelamendu honen 2. eranskinean daudenak.

5. artikulua. Ereduan aipatutako produktuak.

Saltoki handien lurralde ereduan ondoko artikulu kategoria hauek ageri dira:

1. Egunerokoak: elikagaiak eta edariak (haragia, arraina, fruta eta barazkiak, esnea, edariak, kontserbak, ogia eta opilak); higiene pertsonala, garbiketa eta etxerako artikuluak.

2. Etxeko hornidura: etxeko ehunkiak, menajea, etxetresna elektrikoak, burdineria, brikolajea, akzesorioak.

3. Ekipamendu pertsonala: jantziak eta osagarriak, zapatak, bitxiak eta erlojuak.

4. Aisia eta kultura: liburuak, diskoak, prentsa, jostailuak, kirol artikuluak, material zinematografikoa.

Eredutik at gelditu dira ondoko hauek: eguneroko bestelako artikuluak (tabakoa eta sendagaiak), eta beste batzuk, egunerokoak ez direnak (altzariak, optika eta aparatu terapeutikoak, ibilgailuak, animaliak, landareak, eraikuntzako materialak, lorazaintza eta haren osagarriak). Hala ere, artikulu mota hauetarako azalerak Ereduko produktuetarako azalera portzentaje nabarmenean gainditzen baldin badu, beharrezkoa izanen da horren justifikazioa egitea.

Halaber, Nafarroan merkataritza arautzen duen uztailaren 12ko 17/2001 Foru Legearen 17. artikuluaren arabera saltoki handiak izan, baina mugako merkataritzan tradizioa duten herrietan dauden saltokiak ere Eredutik at geldituko dira.

6. artikulua. Ebaluatzeko irizpideak.

Saltoki handiak jarri edo handitzeko proiektuak ebaluatzeko, eta, hala behar izanez gero, haiei lehentasuna emateko, dagokien merkataritzako lizentzia berariazkoa emateko, kontuan hartuko dira ondoko irizpide hauek:

1. Baimentzen ahal diren gehieneko neurriak.

Baimentzen ahal diren gehieneko neurriak kalkulatzeko, ondoko metodologia hau erabiliko da:

a) Oreka-mailen kalkulua.

4.4. artikuluan ezarritakoari jarraikiz, oreka-mailak honela kalkulatuko dira merkataritza-orekako eremu bakoitzean:

-banan-banan eremuko herriburuan eta 3.000 biztanletik gorako udalerrietan;

-eta modu orokorrean, gainerako udalerrietan eta berbideratutako eta erakarritako merkataritza-fluxuen kasuan. Horren izena "Gainerako udalerriak + Berbideratutako fluxuak" da.

b) Eskaintza-defizitaren esleipena.

"Gainerako udalerriak + Berbideratutako fluxuak" izeneko ataleko oreka-mailan eskaintzaren defizit bat agertzen denean, defizit hori ondoko arau hauei jarraikiz esleituko da:

-Herriburua duten merkataritza-orekako eremuetan, eguneroko artikuluak badira, eremuko herriburuari nahiz 3.000 biztanletik gorako edozein herriri aplikatuko zaio; gainerako artikuluen kasuan, eremuko herriburuari aplikatuko zaio bakarrik.

-Herribururik ez baina 3.000 biztanletik gorako herriak dituzten merkataritza-orekako eremuetan, herri horietako edozeini aplikatuko zaio.

-Ez herribururik, ez 3.000 biztanletik gorako herririk ez duten merkataritza-orekako eremuetan, merkataritza-orekako edozein herriri aplikatu ahalko zaio.

c) Baimentzen ahal diren gehieneko neurrien kalkulua.

Eremuko herriburuan eta 3.000 biztanletik gorako herri bakoitzean, baimentzen ahal diren gehieneko neurriak kalkulatuko dira, artikuluen lau kategorietariko bakoitzean.

d) Baimentzen ahal diren gehieneko neurriak nahikoak ote diren baloratzea.

Azkenik, formatu bakoitzaren fakturazio-ratioa aplikatuz, saltoki handiaren proiektuak erakartzen ahal duen gastua kalkulatuko da, artikuluen kategoria bakoitzeko. Ezin izanen da saltoki handi bat jarri edo handitzeko baimenik eman, baldin eta baimentzen ahal diren gehieneko neurriak nahikoak ez badira. Dena den, baterako balorazio ponderatuan puntuazio altua dutela eta, merkataritzaren aldetik erakargarritzat hartzen diren proiektuetan, baimentzen ahal diren gehieneko neurriak gainditu ahalko dira, gehienez % 10.

e) Baimentzen ahal diren gehieneko neurriak etengabe eguneratzen dira eta lizentziak eman ahala ordurarteko espazio hutsak automatikoki betez joaten dira.

2. Establezimenduaren neurriak.

Merkataritza formatu bakoitzean, muga bat jarri da salmentarako benetako azalera garbiarentzat, honela kalkulatua: salmentarako azalera garbi osoa ken eredutik at gelditu diren eguneroko eta egunerokoak ez diren bestelako artikuluetarako erabiltzen dena, 5. artikuluan ezarritakoari jarraikiz. Gehieneko azalera horiek gainditzen dituzten proiektuak ez dira baimenduko.

Kontuan harturik saltoki handien aurrean tamaina ertainekoei lehentasuna emateko printzipioa, ondoko muga hauek ezarri dira:

-Hipermerkatua: karratu.

-Erostetxe handia: karratu.

-Saltoki handia, espezializatua: karratu.

-Merkataritza-gunea: karratu.

Industria eta Teknologia, Merkataritza eta Lan Departamentuak artikulu honetan aipatutako mugak eguneratuko ditu, Ereduaren aldian-aldiko eguneratzearen barrenean, formatu bakoitzaren batez besteko azalera estatalak aldatzen diren neurrian.

3. Ezarpen murriztua aurretik baimendutako proiektuen ondoan.

Unean-uneko merkataritza sarea berritzen laguntzeko asmoz, eta salmentarako azalera garbia koadro baino gehiagoko merkataritza gune eta erostetxe handi eta merkataritza guneak paratzeari dagokionez soilik, ez da merkataritzako baimen berariazkorik emanen merkataritza-orekako eremu berean formato berdineko beste saltoki handi bat paratzeko harik eta aurreko lizentzia eman zenetik urtebetea, gutxienez, pasatzen den arte.

4. Formatuen eta kokalekuen lehentasunak.

Irizpide hau Iruñerrian eta Tuteran baizik ez da aplikatuko. Horretarako, merkataritzaren ondorioetarako bakarrik, Iruñerria ondoko lau eremu hauetan banatzen da: erdialdean, bizileku aldean, periferian eta hiri-inguruan, eta Tutererrikoa, ondoko hauetan: erdialdean, bizileku aldea-periferian eta hiri-inguruan.

Formatuaren eta kokalekuaren konbinazio bakoitzari 0 puntutik 10era bitarteko puntuazioa ematen zaio. Gutxienez puntu bat lortzen ez duten proiektuak baztertuko dira.

Balorazioa egiteko ondoren azaltzen diren taulak aplikatuko dira. Taulen xedea da periferiaren aurrean erdialdea bultzatzen duen hiriaren merkataritza-eredu bat lortzeko printzipio zuzendaria betetzea.

Iruñerria

Ekipamendu pertsonala

Etxeko bestelako ekipamenduak

Jostailuak eta kirol materiala

Aisia eta kultura 7 5 5 5

Brikolajea 1 3 5 5

Denda espezializatua. Eguneroko

artik., janariak eta bestelakoak

Denda mistoa, eguneroko artik.

Maxisuperra 5 5 5 5

Hipermerkatua 1 3 5 5

Bestelako erostetxe orokorrak 5 5 5 5

Erostetxe handiak

Merkataritza-gunea 10 5 0 0

Merkataritza eremua

Merkataritza parkea 0 0 5 5

Tuterako udalerria

Ekipamendu pertsonala

Etxeko bestelako ekipamenduak

Jostailuak eta kirol materiala

Aisia eta kultura 7 5 5

Brikolajea 1 3 5

Denda espezializatua. Eguneroko artikukuak,

janariak eta bestelakoak

Denda mistoa, eguneroko artikuluak

Maxisuperra 5 5 5

Hipermerkatua 1 3 5

Bestelako erostetxe orokorrak 5 5 5

Erostetxe handiak

Merkataritza-gunea 10 5 0

Merkataritza eremua

Merkataritza parkea 0 0 5

5. Udalerriaren araberako lehentasuna.

Proiektuak haien kokalekuaren arabera ebaluatuko dira, ondoren azaldu bezala:

-Eremuko herriburuei eta, merkataritza-orekako eremuan herribururik ez badago, 3.000 biztanletik gorako udalerriei, hamar puntu.

-Herriburua duten merkataritza-orekako eremuetako 3.000 biztanletik gorako udalerriei, bost puntu.

-3.000 biztanletik beherako udalerrietako proiektuei zero puntu.

6. Kontsumitzaileentzako alde onak.

Zero puntutik hamarrera bitarteko puntuazioa emanen da, eskaintzaren zabaltasunaren eta sakontasunaren arabera, baita haren kalitatearen, prezioaren, ordutegiaren eta zerbitzu osagarrien arabera ere.

7. Komunitateari plusbalioak itzultzea.

Zero puntutik hamarrera bitarteko puntuazioa emanen da, ondoko alderdi hauen arabera: sortutako enplegua, saltoki handiaren eraginpeko eremuko merkatariei bertan denda jartzeko ematen zaizkien erraztasunak, produktuak nafarrak ote diren, erabilera publikoko dotazioen finantzaketan zenbaterainoko partaidetza dagoen Administrazioarekin, batez ere herrietako alde zaharretan.

7. artikulua. Proiektuen ebaluazioa.

Lehenbizi, proiektuak banan-banan ebaluatuko dira, eta horretarako baztergarritzat hartutako banakako irizpideak zein mailatan betetzen diren aztertuko da; bigarrenik, baterako ebaluazio ponderatua eginen da, irizpide batzuk batera erabiliz.

1. Banakako ebaluazioa:

Saltoki handiaren proiektua ondoko hauek bete beharko ditu:

1. Baimentzen ahal diren gehieneko neurriei buruzko irizpidean eskatutakoa.

2. Formatu motaren araberako mugak errespetatzea.

3. Formatuak eta kokalekuak lehenesteko irizpidean gutxienez puntu bat lortzea.

Aurreko baldintzetako edozein betetzen ez bada, merkataritzako lizentzia berariazkoa ukatuko da.

2. Baterako ebaluazioa:

1. Proiektuaren baterako balorazio ponderatua eginen da, banakako irizpideetan emandako balorazioei ondoko ponderazio hauek aplikatuz:

a) Iruñerriko eta Tuterako ezarpenak.

Formatu eta kokapenen lehentasunei, udalerrien lehentasunei, kontsumitzaileentzako alde onei eta komunitateari plusbalioak itzultzeari buruzko irizpideetan lortutako balorazioei % 50, % 20, % 20 eta % 10eko ponderazioak aplikatuko zaizkie, hurrenez-hurren.

b) Gainerako udalerrietako ezarpenak.

Udalerrien lehentasunei, kontsumitzaileentzako alde onei eta komunitateari plusbalioak itzultzeari buruzko irizpideetan lortutako balorazioei % 40, % 40, eta % 20ko ponderazioak aplikatuko zaizkie, hurrenez-hurren.

2. Proiektua baimentzeko, bost puntuko baterako balorazio ponderatua lortu beharko du gutxienez.

8. artikulua. Jarraipena.

Nafarroako merkataritzaren garapena baloratzeko, Ereduaren jarraipena eginen da, ondoko adierazle hauei jarraikiz:

-Merkataritza eskaintzak erakartzen ahal duen gastuak asebete beharreko eskariaren estaldura.

-Dagoen merkataritza-azalera, biztanleriari buruz (merkataritza-dentsitatea).

-Merkataritza-azaleraren kuotak, artikuluaren eta establezimendu motaren arabera.

-Eremuko herriburuek merkataritza-orekako dagokien eremuetan duten merkataritza-erakarpena.

-Iruñerriak Nafarroan duen merkataritza-erakarpena.

-Merkataritza-azaleraren banaketa hirietako aldeetan (erdialdea, bizileku-aldea, periferia eta hiri-ingurua).

-Nafarroako populazioaren gogobetetze maila merkataritzan dagoen eskaintzari dagokionez.

-Enpleguaren garapena txikizkako merkataritzaren sektorean.

9. artikulua. Berrikuspena.

1. Saltoki Handien Lurralde Eredua lau urterik behin berrikusiko da, gutxienez. Dena dela, horren ebaluazioak egiten ahal dira, osoak zein partzialak, bi urterik behin.

2. Hori gorabehera, berrikuspen edo ebaluazioa egiten denean, ereduaren jarraipena egiteko adierazleen garapena eta ondoko hauek hartuko dira kontuan:

a) Biztanleen erosteko ohituren bilakaera.

b) Merkataritzako eskaintzaren osaketan saltoki tipologien bilakaera.

c) Merkataritzako banaketaren sektoreko enpresa kontzentrazioaren bilakaera.

d) Saltoki handien ezarpenak hiriarteko merkataritzan sortuko dituen eraginak, bereziki gune historiko tradizionaletan, zertarako-eta berariaz horien merkataritzako hustuketaren fenomenoa saihesteko.

I. ERANSKINA. Merkataritza-orekako eremuak

I. ERANSKINA

1.-BAZTAN

SAILKAPENA UDALERRIA

Bertako herriburua Elizondo

3.000 biztanletik gorako udalerriak

Bestelako udalerriak Urdazubi

Zugarramurdi

2.-BERA

SAILKAPENA UDALERRIA

Bertako herriburua

3.000 biztanletik gorako udalerriak Bera

Bestelako udalerriak Arantza

Bertizarana

Donamaria

Etxalar

Elgorriaga

Ituren

Lesaka

Oitz

Doneztebe

Sunbilla

Urrotz-Malerreka

Igantzi

Zubieta

3.-LEITZA

SAILKAPENA UDALERRIA

Bertako herriburua

3.000 biztanletik gorako udalerriak Leitza

Bestelako udalerriak Araitz

Arano

Areso

Betelu

Eratsun

Ezkurra

Goizueta

Labaien

Larraun

Lekunberri

Saldias

4.-ALTSASU

SAILKAPENA UDALERRIA

Bertako herriburua Altsasu

3.000 biztanletik gorako udalerriak

Bestelako udalerriak Arakil

Arbizu

Arruazu

Bakaiku

Ziordia

Etxarri-Aranatz

Ergoiena

Uharte-Arakil

Irañeta

Iturmendi

Lakuntza

Olazti

Urdiain

5.-PIRINIOALDEA

SAILKAPENA UDALERRIA

Bertako herriburua

3.000 biztanletik gorako udalerriak

Bestelako udalerriak Abaurregaina

Abaurrepea

Artzibar

Aria

Aribe

Auritz

Burgi

Gazteluberri

Ezkaroze

Espartza

Galoze

Garaioa

Garde

Garralda

Gorza

Izaba

Itzaltzu

Jaurrieta

Nabaskoze

Otsagabia

Orbaitzeta

Orbara

Orontze

Orotz-Betelu

Erronkari

Orreaga

Sartze

Urraulgoiti

Urzainki

Uztarroze

Luzaide

Bidankoze

Hiriberri-Aezkoa

6.-LIZARRA

SAILKAPENA UDALERRIA

Bertako herriburua Lizarra

3.000 biztanletik gorako udalerriak

Bestelako udalerriak Abaigar

Abartzuza

Aberin

Allin

Allo

Ameskoabarren

Antzin

Aranaratxe

Arellano

Arroitz

Aiegi

Barbarin

Zirauki

Deikaztelu

Etaio

Eulate

Gesalatz

Iguzkitza

Lana

Larragoa

Legaria

Lezaun

Lukin

Mañeru

Metauten

Mirafuentes

Morentin

Murieta

Nazar

Oko

Olexua

Oteitza

Jaitz

Villamayor de Monjardín

Villatuerta

Deierri

Zuñiga

Sorlada

Mendaza

Piedramillera

7.-IRUÑA

SAILKAPENA UDALERRIA

Bertako herriburua Iruñerria:

Iruña

Barañain

Burlata

Zizur Nagusia

Atarrabia

Antsoain

Berriozar

Noain

Aranguren

Uharte

Eguesibar

Orkoien

Ezkabarte

Zizur

Galar

3.000 biztanletik gorako udalerriak

Bestelako udalerriak: Adios

Anue/Olague

Añorbe

Agoitz

Artazu

Atetz

Barasoain

Basaburua (Beruete)

Beraskoain

Beriain

Berriobeiti

Biurrun-Olkotz

Ziritza

Etxarri-Etxauribar

Eneritz

Erroibar

Esteribar

Etxauri

Garinoain

Goñibar

Girgillao

Ibargoiti

Imotz

Irurtzun

Itza

Itzagaondoa

Txulapain:

Lantz

Legarda

Leotz

Lizoain

Longida

Elo

Muruzabal

Obanos

Odieta

Olaibar

Ollo

Oloritz

Oltza

Orisoain

Gares

Tiebas

Tirapu

Ukar

Ultzama

Untziti

Untzue

Urrotz-Itzagaondoa

Uterga

Bidaurreta

Zabaltza

8.-ZANGOZA

SAILKAPENA UDALERRIA

Bertako herriburua Zangoza

3.000 biztanletik gorako udalerriak

Bestelako udalerriak Oibar

Kaseda

Ezporogi

Galipentzu

Xabier

Leatxe

Ledea

Irunberri

Petilla de Aragón

Erromantzatua

Zare

Urraulbeiti

Esa

9.-VIANA

SAILKAPENA UDALERRIA

Bertako herriburua

3.000 biztanletik gorako udalerriak Viana

Lodosa

Mendabia

Bestelako udalerriak Aguilar Kodeskoa

Aras

Los Arcos

Armañantzas

Azuelo

Bargota

El Busto

Cabredo

Desojo

Esprontzeda

Genevilla

Lapoblación

Elizagorria

Marañon

Mues

Santsol

Torralba del Río

Torres del Río

Sesma

10.-SAN ADRIAN

SAILKAPENA UDALERRIA

Bertako herriburua

3.000 biztanletik gorako udalerriak Azagra

Azkoien

San Adrian

Bestelako udalerriak Andosilla

Cárcar

Faltzes

Funes

Lerín

Martzilla

Sartaguda

11.-TAFALLA

SAILKAPENA UDALERRIA

Bertako herriburua Tafalla

3.000 biztanletik gorako udalerriak Erriberri

Bestelako udalerriak Artaxoa

Berbintzana

Beire

Caparroso

Zarrakaztelu

Eslaba

Larraga

Lerga

Mélida

Mendigorria

Miranda-Arga

Murillo el Cuende

Murillo el Fruto

Pitillas

Puiu

San Martín Unx

Santakara

Uxue

12.-TUTERA

SAILKAPENA UDALERRIA

Bertako herriburua Tutera

3.000 biztanletik gorako udalerriak Cascante

Castejón

Cintruénigo

Corella

Cortes

Murchante

Ribaforada

Bestelako udalerriak Ablitas

Arguedas

Barillas

Buñuel

Cabanillas

Cadreita

Fitero

Fontellas

Fustiñana

Milagro

Monteagudo

Tulebras

Valtierra

Villafranca

II. ERANSKINA. Merkataritza formatuak artikuluen arabera

II. ERANSKINA

MERKATARITZA FORMATUAK IAE EPIGRAFE MULTZOA

Saltoki espezialistak

Denda espezializatua (eguneroko elikagaiak, azokako saltokiak barne ) Frutak, barazkiak

Haragiak

Arrainak

Ogia, pastelak

Ardoa eta edariak

Denda espezializatua (egunerokoak, elikagaiak kanpo) Drogeria eta lurrin-dendak

Denda espezializatu txikia (egunerokoak ez diren artikuluak, ekipamendu pertsonala)

< Ehunak <

Zapatak <

Bitxi-dendak eta erloju-dendak <

Larru-denda <

Denda espezializatu txikia (egunerokoak ez diren artikuluak, etxeko ekipamendua)

< Elektrizitatea eta etxetresna elektrikoak <

Menajea, burdindegia <

Etxearen dekorazioa <

Denda espezializatu txikia (egunerokoak ez diren artikuluak, aisia eta kultura)

< Zinematografiako aparatuak eta materiala <

Liburuak eta prentsa <

Jostailuak eta kirol materiala <

Saltoki espezializatu handia (ez egunerokoak) -

Saltoki espezializatu handiak -

Ehunak, zapatak, bitxiak eta larrua

Ekipamendu pertsonala Menajea eta burdindegiak

Brikolajea Etxearen dekorazioa, elektrizitatea

Etxeko bestelako ekipamendua Etxetresna elektrikoak

Jostailuak eta kirol materiala Jostailuak eta kirol materiala

Aisia eta kulturako bestelakoak Liburuak, prentsa, zinematograf. apar. eta materiala

Saltoki mistoak edo orokorrak

Eguneroko artikuluen denda misto txikia Denda txikia

Autozerbitzua < Autozerbitzua <

Superzerbitzua 120- Superzerbitzua 120-

Supermerkatua, 400- Supermerkatua <

Maxisuperra 1.000- Supermerkatua 1.000-

Hipermerkatua <

Hipermerkatuak - Hipermerkatua -

Supermerkatua -

Bestelako erostetxe orokorrak < Salgai xeheetarako erostetxeak <

Erostetxe handiak - Erostetxe handiak -

Bestelako establezimenduak (eredutik kanpo)

Bestelako establezimenduak Optika eta aparatu terapeutikoak

Animaliak eta landareak

Tabako-dendak, erretzaileentzako artikuluak

Botikak

Altzariak

Bulegoko altzariak

Eraikuntza eta bainu-gelak

Ibilgailuak eta piezak

Lorazaintza eta artikulu osagarriak

Nafarroako Gobernua

Jar zaitez gurekin harremanetan | Erabilerraztasuna | Lege abisua | Webaren mapa